Tezekle geldiği okula 44 yıl sonra bir okulla döndü...

Tezek taşıyarak okuduğu köyüne okul yaptırdı
Kars Selim İlçesi doğumlu İşadamı Celal Kahraman kendi köyü olan Yaylacık'a 3 derslikli okul, 2 adet lojman yaptırdı.Kars Selim İlçesi doğumlu İşadamı Celal Kahraman kendi köyü olan Yaylacık'a 3 derslikli okul, 2 adet lojman yaptırdı. Okul açılışı için köye giden İşadamı Kahraman köylülerin davullu-zurnalı halaylarıyla "Kahraman" gibi karşılandı.
Mevcut 2 derslikli okulun yanına İşadamı Celal Kahraman'ın yaptırdığı 3 derslikli, 2 öğretmen lojmanlı Yaylacık Köyü Celal Kahraman İlköğretim Okulu açılışı renkli görüntülere sahne oldu. Öğlen saatlerinde yapılacak açılış için sabah saatlerinde okul bahçesine giden köylüler etrafı Türk Bayraklarıyla süsledi. 7'den 70'e bütün köylünün katıldığı açılış öncesinde davullu-zurnalı halaylar çekildi.
Kars Valisi Ahmet Kara, hayırsever İşadamı Celal Kahraman'ın kıyafet ve kırtasiye yardımında bulunduğu öğrencilerin yanına gitti. Kışlık mont, kaban, bot ve eldivenlerini giyerek okul önünde bekleyen öğrenciler ise ellerinde dalgalandırdıkları bayraklarla Vali Kara'yı karşıladı. Vali Kara bu arada öğrencilere seslenerek, "Bakın çocuklar şu an köyünüze okul yaptıran İşadamımız Celal Kahraman burada. Oda sizler gibi bu okulda okumuş ama şu anda Türkiye'nin en önemli turizmcilerden birisidir. Kendisi size bu okulu yaptı. Sizlerde öyle yapın ki, bu beyefendi gibi Türkiye'nin en iyi mevkilerinde olun." dedi.
Saygı duruşu ve İstiklal Marşının okunmasıyla başlayan törende konuşma yapan Milli Eğitim Müdürü Recep Aktaş, "Milletlerin kalkınmasının ancak ve ancak kaliteli bir eğitimle olacağı herkesin kabul ettiği bir gerçektir. Kaliteli bir eğitim içinde alt yapının sağlıklı şekilde oluşturulması gerekir. Fiziki alt yapı, eğitim alt yapı taşlarının ilk sırasında yer almaktadır. Birazdan açılışını yapacağımız okulumuz, "Eğitime Yüzde 100 Destek Kampanyası" çerçevesinde, eğitim hizmetine bağışlanan değerli bir alt yapı eseridir. Hayırseverimiz tarafından yapılan Yaylacık Köyü Celal Kahraman İlköğretim Okulumuz 3 dersli olup, 70 öğrencimize hizmet verecektir. Çevre düzeni bitirilmiş olan kaloriferli okulumuz, ayrıca öğretmenlerimizin kalabilecekleri modern iki lojmana sahiptir. Eğitim camiasına bu değerleri eseri kazandıran Celal Kahraman Beyefendiye teşekkür ediyor, okulun hayırlı olmasını diliyorum." dedi.
Salim Kaymakamı Mehmet Nebi Kaya ise, bereketli ve kıraç topraklarının soğuk akan sularına, 4 mevsimi her an yaşatabilen değişken iklimine, eksi 30'lara varan soğuklarına, karlı havalarda yaşanan ulaşım zorluklarına aşina olduklarını fakat, bağrından çıkardığı, yüreği güzel, gönlü güzel insanlarıyla, köylü olmanın ve köyde yaşamanın sıcaklığını kendilerine hissettiren topraklara, Yaylacık köyünün bu güzel insanı çıkardığını vurguladı. Kaymakam Kaya, "Celal Kahraman ve ailesi nesiller boyu isimlerini yaşatacakları muazzam bu eseri doğdukları topraklarda, Yaylacık köyümüzde vücuda getirmekle çok güzel bir örnek ortaya koymuşlardır. Açılışını gerçekleştirdiğimiz okulumuz, Kahraman ailesinin ilçemize kazandırdığı ilk eseri olmakla beraber, ilçemizde inşa edecekleri çok daha büyük ve önemli eserlerinde mutluluk habercisidir." dedi.
İşadamı Celal Kahraman da bundan 44 yıl önce burada çok küçük bir okuldan mezun olduğunu belirtip şöyle konuştu; "Okulumuzun hiçbir imkanı yoktu. Hepimizin elinde bir tezek, o kar-kış içerisinde, çok zor imkanlar içinde bu okuldan mezun oldum. Ama hiçbir zaman, köyümüzü, köylümüzü unutmadım. Böyle bir okulu kendi köylülerime ve bunların öğrencilerini de bizleri örnek alarak gelecekte daha iyi yetişmelerine ve daha başarılı olmalarını diliyorum."
Kars Valisi Ahmet Kara, eğitim hakkının en temel insan haklarından biri olduğunu ve vazgeçilmez olduğunu söyleyerek, "Eğitimin bizim inancımızda da yeri çok önemlidir. Nitekim: Bana bir harf öğretenin 40 yıl kölesi olurum" sözü bizim inancımızın, kültürümüzün özüdür. Yine, "Bilenlerle bilmeyenler bir olur mu" yine bizim inancımıza ait sözdür. En önemlisi de "Beşikten mezara kadar öğreniniz" emridir. Dolayısıyla eğitim için aslında zemin ve zaman çok önemli değildir. İnsan doğumundan ölümüne kadar eğitim görmelidir." şeklinde konuştu.
Vali Kara konuşmasının ardından İşadamı Celal Kahraman'a plaket ve teşekkür belgesi verdi.
Selim Milli Eğitim Müdürü Emrullah Gül de Celal Kahraman'ın ilkokul zamanındaki bir fotoğrafını hediye etti.
Okulun açılışıyla birlikte İşadamı Celal Kahraman ve protokol üyeleri bir sınıfa girerek sıralara oturup objektiflere poz verdiler.
Oldukça duygulanan İşadamı Celal Kahraman, bir gazetecinin, "Tezekle geldiğiniz okula 44 yıl sonra bir okulla döndünüz. Şu anki duygularınızı alabilir miyiz?" demesi üzerine, "Çok heyecanlıyım ve o günleri yaşıyorum. O zamanlar o karda-kışta böyle bir sınıfı hayal bile edemezdik. İnşallah bizden sonraki çocuklarda bunların kıymetini bilir ve daha iyi şartlar altında okurlar. Yani kaloriferli okulun bu köyde yapılması hakikaten düşünülmesi zor bir şey." dedi.
Okulun gezilmesinden sonra lojmanlara geçilip burada da incelemede bulunuldu.
İşadamı Celal Kahraman Selim İlçe merkezine de 100 öğrenci kapasiteli Ortaöğretim Kız Öğrenci Yurdu yaptıracak. Yurdun yapımı 2011 yılı yaz aylarında başlayacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder