9 Mayıs 2020 Cumartesi

Bismillahi ve fî sebîlillahi, ve ala Milleti Resûlillahi,cenaze duası


Hadis-i Şerifte Buyuruldu ki:

Said İbnu'l-Müseyyeb rahimehullah anlatıyor: "Ben, İbnu Ömer Radıyallahu Anhümâ ile birlikte bir cenazede beraber bulundum. Cenazeyi lahde koyunca:
"Bismillahi ve fî sebîlillahi, ve ala Milleti Resûlillahi" dedi. Sonra lahidin önüne kerpiç dizilmeye başlanınca:
"Allahümme ecirhâ mineş şeytâni ve min azabi'l-kabri, Allahümme câfi'l-arda an cenbeyha ve sa'id ruhaha ve lakkıhâ minke rıdvânen, (Ey Allahım bu cenazeyi şeytanın şerrinden ve kabir azabından koru. Ey Allahım! Yeri onun yanlarından uzak tut! Ruhunu yükselt, onu katından rızaya erdir!" dedi.
Ben: "Ey İbnu Ömer! Bu duayı Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'dan mı işittin, kendi fikrinle mi söylüyorsun?" dedim.
"Bunu ben kendimden söylesem, ben söz söylemeye muktedirim demektir. Hayır! Ben onu Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'dan işittim" cevabını verdi."

Kaynak : İbnu Mace Sünen (1553) - Hds :(6464)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


Boşanma Hakkında Detaylı Bilgiler