Abdulkadir Geylani İşrak Virdi okunuşu ve meali

بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ
أَشْرَقَ نُورُ اللّٰهِ وَظَهَرَ كَلاَمُ اللّٰهِ وَثَبَتَ أَمْرُ اللّٰهِ وَنَفَذَ حُكْمُ اللّٰهِ وَتَوَكّلْتُ عَلَي اللّٰهِ مَاشَاءَاللّٰهُ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِا للّٰهِ * تَحَصَّنْتُ بِخَفِيِّ لُطْفِ اللّٰهِ وَبِلُطْفِ صُنْعِ اللّٰهِ وَبِجَمِيلِ سَتْرِ اللّٰهِ وَبِعَظِيمِ ذِكْرِ اللّٰهِ وَبِقُوَّةِ سُلْطَانِ اللّٰهِ دَخَلْتُ فِي كَنَفِ اللّٰهِ وَاسْتَجَرْتُ بِرَسُولِ اللّٰهِ ﷺ تَبَرَّ ئْتُ مِنْ حَوْلِي وَقُوَّتِي وَ اسْتَعَنْتُ بِحَوْلِ اللّٰهِ وَقُوَّتِهِ * اَللّٰهُمَّ اسْتُرْنِي وَاحْفَظْنِي فِي وَدِينِي وَ دُنْيَايَ وَأَهْلِي وَمَالِي وَوَلَدِي وَاَصْحَابِي وَاَحْبَابِي بِسِتْرِكَ الَّذِينَ سَتَرْتَ بِهِ ذَاتَكَ فَلاَ عَيْنٌ تَرَاكَ وَلاَ يَدٌ تَصِلُ إِلَيْكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ احْجُبْنِي عَنِ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ ثَلَاثًا بِقُدْرَتِكَ يَا قَوِيُّ يَا مَتِينُ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِكَ نَسْتَعِينُ اَللّٰهُمَّ يَا سَابِقَ الْغَوْثِ يَا سَامِعَ الصَّوْتِ وَيَا كَاسِيَ الْعِظَامِ لَحْمًا بَعْدَ الْمَوْتِ أَغِثْنِي وَأَجِرْنِي مِنْ خِزْيِ الدُّنْيَا وَعَذَابِ الْآخِرَةِ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللّٰهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ


Okunuşu
Bismillâhirrahmânirrahîm

Eşraka nurullâhi ve zahere kelamullâhi ve sebete emrullâhi venefeze hukmullâhi ve tevekkeltü alallâhi mâşâAllâhu vela havle vela kuvvete illa billâh. Tehassantu bihafiyyi lutfillâhi ve bilutfi sun’illâhi ve bicemili setrillâhi ve biazîmi zikrillâhi vebikuvveti sultânillâhi dehaltu fî kenefillâhi vestecertu biresulillâhi sallallahu aleyhi ve sellem teberre’tü min havlî ve kuvvetî vestaantü bihavlillahi ve kuvvetih. Allâhümmesturnî vehfaznî fî vedinî ve dünyae ve ehlî ve mâlî ve veledî ve ashâbî ve ehbâbî bisitrikellezîne seterte bihi zâteke fela aynun terâke vela yedün tasilu ileyke yâ erhamer râhimînahcubnî anilkavmizzâlimîne selasen bikudretike yâ Kaviyyu yâ Metînu ya Erhamer Râhimîne bike nesteînu Allahümme yâ sâbikal ğavsi yâ sâmiessavti veyâ kâsiye’l izâmi lahmân ba’del mevti eğışnî ve ecirnî min hizyi’d dünyâ ve azâbil ahireti ve la havle vela kuvvete illa billâhil aliyyil azim.


Abdulkadir Geylani Hazretleri'nin (kuddise sırruhu) İşrak Virdi Melai

Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla.

Allah'ın nuru parladı. Allah'ın kelamı ortaya çıktı. Allah'ın emri sabit oldu. Allah'ın hükmü sonuçlandı. Allah'a dilediği kadar tevekkül ettim, (günahtan sakınmaya) kuvvet ve (ibadet etmeye) kudret ancak Allah'ın yardımıyladır. Allah'ın gizli lütfuyla, lütuf ihsanıyla, güzel korumasıyla, büyük zikriyle, güç ve kuvvetiyle korundum. Allah'ın korumasına girdim.

Resulullah sallallahu aleyhi ve sellemi vesile kılarak (Allah'tan) yardım istedim. Kendi güç ve kuvvetimden beri olup Allah'ın güç ve kuvvetiyle yardım istedim. Ey Allah'ım! Beni koru. Dinim ve dünyam konusunda beni, ailemi, malımı, çocuğumu, arkadaşlarımı, sevdiklerimi, zatını gizlediğin korumanla koru. Hiçbir göz seni göremez, hiçbir el sana ulaşamaz. Ey merhametlilerin en merhametlisi! Zalim toplumdan beni perdele (koru). Zalim toplumdan beni perdele. Zalim toplumdan beni perdele.

Ey gücü her şeye yeten. Ey Metin. Ey merhametlilerin en merhametlisi! Ancak Senden yardım isteriz. Ey Allah'ım! Ey imdada önce yetişen! Ey sesi işiten! Ey öldükten sonra kemiklere et giydiren, imdadıma yetiş. Dünya rezilliğinden ve ahiret azabından beni koru. (Günahtan sakınmaya) Kuvvet ve (ibadet etmeye) kudret, ancak pek yüce ve pek büyük Allah'ın yardımıyladır.




Yorum Gönder

0 Yorumlar