Bedr Sûresi de denilir. Hangi suredir?


Büyük bir kısmı Bedr Gazvesi hakkında ve Bedr Gazvesi esnasında nazil olduğu için Bedr Sûresi de denilir. Hangi suredir?
Mushaf'taki sıralamada sekizinci, iniş sırasına göre seksen sekizinci sûredir. Bakara sûresinden sonra, Âl-i îmrân'dan önce inmiştir.
CEVAP : Enfâl Sûresidir.. Medine'de hicretin ikinci senesi nazil olmuştur. Sûre Me­dine'de, Bakara'dan sonra ikinci sırada gelmeye başlamış, fakat araya başka sûre­lerin bazı âyetlerinin nüzulü de girmiştir.

4 yorum:

  1. emine hanım öncelikle emeklerinize sağlık bilmediklerimizi öğreniyoruz.size bir sorum olacak oğlum gece rüyasında hayırdır inş kaza yapıyormuşuz dişlerinin döküldüğünü anlattı anlatma musluğu aç orada anlat dedim çoçuk işte şimdi internetten tabirlere baktım içime ateş düştü ben nasıl hareket edeyim böyle rüya görünce nasıl davranmalı.birde profilinizin altında bilgisizlerden yoruldum yazıyor benim gibiler içinse üzülürüm ne manada yazıyor benmi yanlış algılaladım.selamlar....

    YanıtlaSil
  2. Yorumunuz için teşekkür ederim. "Bilgisizlerden yoruldum" eğer tıklayıp okursanız Yavuz Bahadıroğlu'nun bir yazısını paylaşmıştım çok güzel bir yazıydı okumanızı tavsiye ederim.. Ben sizlerle bilgilerimi ve duygularımı paylaşmayı seviyorum aklınıza üzülücek bir şey gelmesin.. Binlercede yorum olsa hepsine aynı titizliği gösterirdim inanın bana..
    Peygamber Efendimiz bir hadis-i şerifinde şöyle buyurmaktadır.
    "Kötü rüya gören uyanınca sol tarafına üç defa tükürüp, şeytanın şerrinden Allah'ü teâlâya sığınsın. Bu takdirde rüya, ona zarar vermez." (Müslim)
    "Rabbi yessir velâ tuassir Rabbi temmim bi'l-hayr" diyerek rüya dinleyin..
    Ebu Said el Hudri (r.a.)’den rivayetle Peygamber (s.a.v)’den şöyle buyurmuştur:
    "Herhangi biriniz sevdiği bir rüya görürse o Allah’tandır. Allah’a hamdetsin ve gördüğünü anlatsın. Hoşlanmadığı cins bir rüya görürse bu şeytandandır onun şerrinden Allah’a sığınsın ve onu hiçkimseye anlatmasın böylece o rüya ona zarar vermez." (Buhârî, Ta’bir: 27)

    Rüyada öndişler anne-baba kayınvalide kayınpeder dir. Diğer dişlerde diğer akrabalardır abla, kardeş, hala, dayı.. gibi.. Dişlerin dökülmesini kötüye yormak istemiyorum ama vefat diye yorumlanıyor.. Rüyada kaza yapmakta bir imtihan atlatacaksınız inşaAllah hayırla atlatırsınız..
    Benim acizane anladığım sizler akrabalarınızla bir imtihandan geçebilirsiniz. Onların sizleri üzmeleri anlamında yordum ben diş dökülmesini manevi ölüm yani sizi çok kıracaklar.. Yine de doğruyu Allah bilir..
    Allah yar ve yrdımcınız olsun.. Hakkınızı helal ediniz..

    YanıtlaSil
  3. öncelikle Allah sizden razı olsun emek verip cevap yazdığınız için inşallah Allah yar ve yardımcım olur herşey insan için ama yakınlarımdan birinin vefatı onların kırgınlığı düşünmek bile beni huzursuz ediyor Allaha sığınıyorum.ayrıca yavuz bahadıroğlunun yazısı mevzusunda sizden özür diliyorum hakkınızı helal edin.dikkatsizliğim bundan sonra daha hassas davranıcağım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah sizden de hoşnud ve Razı olsun. Rüyalar bu kadar hayatımıza yön vermemeli..
      Nefis ve şaytani rüyada olabilir..
      Eğer rüyalar müslümanı bu kadar etkileseydi Fatih Sultan Muhammed Han, Akşemseddin'ler olur muydu? Onlar kulluk için yaşadılar. Yüreğinizi ferah tutun..
      İnşirah suresini günde 100 kere okuyun Allah gönlünüze ferahlık verir..
      Abulkadir Geylani Hazretlerine bir zat gelmiş
      -"Kalbim çok daralıyor sıkılıyor ne yapmalıyım" dediğinde
      -" Onun ilacı Allah'tan gelene Razı olmandır." Buyurmuşlar Ve Geylani Hazretleri inşarah suresini çok okur ve okunmasını tavsiye edermiş..
      Benim yorumum yüzünden de üzülmeyin lütfen. Allah hayırlara çıkartsın inşaAllah.. Bende aciz bir kulum Allah benide affetsin sizi üzdüysem eğer... Hakkınızı helal ediniz benden yana helal olsun..
      Allah yar ve yardımcın olsun..

      Sil