Rol Modeli Önemli


(Hanım cemaatime yapmış olduğum sohbetimi sizlerle paylaşmak istedim umarım faydalı olabilirim..)


Sıcak bir İstanbul yazında yine şükrederek bir güne beraber girdik. Elhamdülillah.

Her şeye rağmen zoraki de olsa tebessümlerimiz yüzlerimizi maskelemekte ama kendi gerçeklerimizle yüzleştiğimizde belki de gözyaşlarımız gizlice süzülüyor kalbimize..

Bu noktada biraz konuşmak ve hayatlarınıza dokunmak istiyorum. Kendi hayatıma da dokunuyorum çünkü..  

Biliyorum kimse dört dörtlük bir hayata sahip değil, kendinize rol modeli kimi seçtiğinizi bilmiyorum ama bu konuda sizlere yardımcı olabilirim.

Rol modeli olarak Hazreti Hatice'yi ya da Hazreti Aişe'yi tavsiye edebilsem ama bir noktadan sonra tıkanıklık yaşanıyor ve biliyorum ki bu konuda hemfikiriz. Onlar inanmış bir eşe sahipti yani kainatın efendisi ile evliydiler. Bizlerin ise çoğumuzun eşleri namaz kılmıyor ibadet yapmadıkları gibi itikatları da zayıf hattâ ailelerine zulmedenlerde var.

Biliyor muydunuz Hazreti Nuh'un ve Lut'un eşleri inanmadıkları ve eşlerine yardım etmedikleri gibi arkalarından fitne çıkarmaları onların (Peygamberlerin) en büyük imtihanlarıydı! Ümmetlerinin çok çok az olma sebeplerinden biriydi eş faktörü..

Huzurlu bir aile için de çok önemlidir.

Size tavsiye rol modelim Hz Rabia el-Adeviyye..

Kadın ve erkek olmanız önemli değil!
Allah kullarını eşit tutar. Kullukta, cennete ve cehenneme girerken ecir ve azapta da eşit tutar. En güzel kulluk örneklerini verir Hazreti Rabia bizlere..

“Allahım, benden râzı ol!” diye dua eden Süfyân es-Sevrî’ye, “Kendisinden razı olmadığın zattan senden razı olmasını istemekten utanmıyor musun!” demiştir. 
Evet önce Allah'tan gelene razı olmayı öğreneceğiz bu konuda sözü gelmişken söyleyelim İnşirah Suresini okumak kalbinizi ferahlatacaktır. 

Hz Râbia'yı bir elinde bir kürek ateş diğer elinde ise bir testi su ile görenlere verdiği cevap müthiştir: Bu ateşle cenneti yakmaya, bu su ile cehennemi söndürmeye gidiyorum der. Cennet ve cehennem için kulluk ve ibadet yapılmaz. Sırf Allah rızasını gözetmeyi Hakk aşığı olmayı öğreniyoruz ondan.


İyi ve kötü amellerin gizlenmesi gerektiğini söylüyor Hz. Râbia, “Amellerimden biri başkası tarafından görülse onu yapılmamış sayarım” diyor. Şimdi sosyal medyada ibadetlerimizde dahil her şeylerimizi paylaşıyoruz bunu bırakalım lütfen Allah rızası için..   

“İlâhî! Eğer ben sana cehennem korkusuyla ibadet ediyorsam beni cehennem ateşinde yak! Eğer cennet ümidiyle sana kullukta bulunuyorsam beni ondan mahrum et! Eğer sana olan sevgimden dolayı sana ibadet ediyorsam o zaman senin ezelî cemâlinden beni mahrum etme!” Kulluğu ne güzel tarif ediyor.. 

Allah’tan dünyalık bir şey için dua etmeye utanacak ve dünyanın mâliki olmayan insanlardan bir şey istemeyecek kadar edep sahibi, Allah’a sadece Allah ve sevilen olduğu için ibadet edilmesini isteyecek kadar Hak âşığı..

Hanımlar olarak belki eşleriniz sizlere değer vermiyor olabilir. İnancınızı yaşamanıza fırsat vermeyebilir de ama herşey bitmiş demek değil. Sizler sırf Allah için kulluk edin dininizi öğrenin en azından çaba gösterin. Allah kolaylaştıracaktır merak etmeyin.

Resulullah (sav) buyurdular ki:

"Allah Teala Hazretleri diyor ki: Ben, kulumun benim hakkımda yaptığı zanna göreyim. O , beni zikretti mi onunla beraberim. Eğer o beni nefsinde zikrederse ben de onu onunkinden daha hayırlı bir cemaat içerisinde zikrederim. O bana bir karış yaklaşırsa ben ona bir zira yaklaşırım, o bana bir zira' yaklaşırsa ben ona bir kulaç yaklaşırım. O bana yürüyerek gelirse ben ona koşarak giderim." [Buhari, Tevhid 50; Müslim, Zikr 2, (2675); Tirmizi, Da'avat 142, (3598)]

Bu hadisi şerifi duyduğumda çok genç bir muhasebeciydim. İçimde bir merak uyanmıştı  "Acaba Rabbimi görebilir miyim ?" diye başlamıştı benim hidayet hikayem.. Tam on sekiz ay sonra kapanabilmiştim çok şükür.. Allah bundan sonrada istikamet üzere kılsın. Hidayet Allah'tan.. En büyük nimet Allah'ın zikriyle ıslak bir dil ve kalptir. Kula en büyük lütuftur bu Allah (cc) bu lütfunu kesmesin inşallah..

Allah yar ve yardımcımız olsun..
Görüşmek üzere. 💗 💗💗



Yorum Gönder

0 Yorumlar