Gece namaz kılmak için kalktığında okunması sünnet olan dualar. Allah-ü Tealaya övgü ve sena


1102- Gece namaz kılmak için kalktığında okunması sünnet olan dualar..

Abdullah b. Abbas (Radıyallâhu Anh) anlatıyor: Rasûlüllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) gece namaza kalktığında şöyle dua ederdi:



"Allahım! Sana hamd olsun. Sen göklerin ve yerin nurusun. Tüm övgüler sana mahsustur. Gökleri ve yerleri ayakta tutan Sensin. Övülmeye layık olan sadece Sensin. Sen göklerin ve yerin ve her ikisi arasındaki tüm şeyleri düzene koyansın Sen Haksın. Vaadin de mutlaka gerçekleşecektir. Sana kavuşmak mutlaka tahakkuk edecektir. Cennet gerçektir. Cehennem gerçektir. Kıyamet mutlaka gerçekleşecektir. Allah'ım! Tüm irademi yalnız sana teslim ettim. Yalnız sana inandım. Yalnız sana güvenip dayandım. Yalnız sana yöneldim. Yalnız senin verdiğin güç ve kuvvetle düşmanlarla mücadele ettim. Yalnız Senin hükmüne müracat ettim. İşledim ve işleyeceğim gizli ve açık tüm günahlarımı bağışla! Sen benim ilahımsın, Senden başka hiçbir ilah yoktur."

(Sünenu't-Tırmizî, Ebvabu'd-dea'vati an Rasûlillâh (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem): 45/29, no:3418

Not: Duaların Arapça metinleri resimlerde..

Kaynak: 4000 Maddede Cem Edilen SÜNNET MÜSTEHAB VE EDEPLER (1.CİLT), YATARKEN OKUNACAK DUALAR, sa:369-370

Yorum Gönder

0 Yorumlar