28 Ekim 2019 Pazartesi

Ezandan sonra bu duayı okumak sünnettir


1201- Şu duayı okumak sünnettir.

Ebû Hâzım (Radıyallâhu Anh) şöyle demiştir: "Her kim, müezzin, ezanı bitirdiğinde: 'Allah-u Teâlâ'dan başka hiç bir ilah yoktur. O tektir; hiçbir ortağı yoktur. O'nun Zât'ından başka her şey helâk olacaktır.

Ey Allah'ım! Bu şehâdeti bana Sen ihsan ettin; ben de bununla ancak Senin için şehâdet ettim. Senden başkası bunu benden kabul edemez. O halde Sen, bu şehadeti benim için yanında kurbet (yakınlık vesilesi) ve cehenneme perde kıl. Ey merhametlilerin en merhametlisi! Beni, ana-babamı ve inanan bütün erkek ve kadınları rahmetinle mağfiret eyle. Şüphesiz Sen her şeye hakkıyla gücü yetensin.' derse, Allah-u Teâlâ onu hesaba tâbi tutmadan cennetine koyar.  

Duanın Arapça metni

(Allâme Safûrî, eş-Şâfî 'î, Nüzhetü'l-Mecâlis, 2/276)

Kaynak: 4000 Maddede Cem Edilen SÜNNET MÜSTEHAB VE EDEPLER (1.CİLT),EZAN OKUNURKEN VE EZANDAN SONRA OKUNCAK DUALAR  sa:429-430

Yorumlarınızı bekliyorum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


Boşanma Hakkında Detaylı Bilgiler