Elif Olmak




MURAT ALTAYGÜZEL SÖZLER
- 22:52



" Elif Olmak "

elif" olmak zordur
cünkü "elif" olmak
yuvarlak bir dünyada dik durmanın
dik ve önde belki acıyla
ama vazgeçmeden durmanın
dünya ne kadar dönerse dönsün
olduğu yerde kalmanın adıdır "elif" olmak

zordur "elif" olmak
"elif" olmak hep vurulmaktır
"elif" olmak yalnızca "elif" olmaktır

"elif" demeden hiçbir şey denilemez
ben "elif" dedim
artık her şeyi söyleyebilirim*

Dostum, "elif" olmayı dilemişim sanırım bir vakt-i seherde, bir
cesaretle….zor( luğunu) bilmemişim o zamanlarda; dilemişim..yar'ı n
huzurunda bir "elif" misali durabilmeyi dilemişim; oysa şimdilerde
dizlerimin bağı çözülür; diz çökerim..be'ye meylederim; "başlasın bu
cümle artık!" derken yine "elif" misali kalıveririm bir bir'in
huzurunda..yine zorlukla, yalnızca, yalın-ca…

"elif" olmak zor imiş!

Ama her elif'in yanında akvâ olan'ın yardımı, yar'lığı var imiş!!

Dostum, bilir misin "elif " olmaya talip olmak nedir, bilir misin
insan nasıl "elif" olur? dilersin o'ndan sadece o'nun yar-lığını,
dilenirsin…o' nun kucağından başka mekanlar sana soğuk gelir, üşürsün
bir ağustos sıcağında..yürüdüğün yollar sana yabancı gelir; bildik
mekanlar sıkar seni..tanımadığın sîmalar sana âşina gelir,
tanımadığın kişiler senin niyazına girer; tanıdıkların ise yabancı
nazarlarla bakarlar sana. hikmetine eremediğin hallerle örülür
hayatın; susmayı seversin; sükûtu seversin; sükûtu hal edinenleri
seversin…

Dostum, bilir misin, "elif" bağlanmaz kendisinden sonraki harfe…
sadece kendinden önceki harfe bağlanır; en önceki'ne belki de..sen,
dünyana sonradan girenlere sıkıca bağlandığın vakit "elif" olmaz
adın..sanırsın ki o zaman üzerindeki zorluklar kalkacak; ama herkes
yüklenir üzerine..yardı msız yar'lar doluşur dünyana.."yardı mıyla
gelen yar" gitti diye…

Aklımın al(a)madığı hallerin eteğinde gezinir dururum; belki aklım
acziyetiyle susabilmeyi öğrenir diye..başımı tâ yüreğime kadar eğer,
dinlerim o kısık fısıltıyı şimdilerde…

Dostum, şimdilerde "elif" der susarım; elimi bileğime koyar dinlerim
nabzımı..atışları , dünyadaki hiç kimsenin isminde artmaz…yüreğim
dünyadaki kimsenin isminde titremez; bu belki de lütuftur,
yar'dandır …bu, belki de "elif "olmanın gereğidir.

Allahu a'lem…

"elif" olmayı dileten de "var"imiş dostum;

"yar" olmayı dileyen imiş…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder