29 Nisan 2019 Pazartesi

Bayram Günlerinde Meşru ölçülerde Eğlenmek Sünnettir.


551- Bayram Günlerinde Meşru ölçülerde Eğlenmek Sünnettir.

Hazreti Aişe (ra) anlatıyor:
"Bir defasında Rasûlüllâh yanıma girdi. Yanımda "Buâs" ezgilerini (def çalarak) okuyan iki kız vardı. Yatağına uzanıp yüzünü çevirdi. O esnada babam Ebubekir (ra) içeri girdi ve "Bu ne! Rasûlüllâh'ın (sav)  yanında şeytan çalgıları mı?" diyerek beni azarladı. Bunun üzerine Rasûlüllâh (sav) ona dönerek "Onlara dokunma" buyurdu. Ben de babam bir şeyle meşgul olunca kızlara işaret ettim, onlarda çıktılar. 

Yine bir bayram günü Habeşîler kalkan ve mızrak oyunu oynuyorlardı. Bunlara bakmak için ya ben Hazreti Rasûlüllâh'dan izin istedim veya O "Bakmak istiyor musun?" diye bana sordu (İyice hatırlamıyorum). Ben "Evet" dedim. Bunun üzerine beni arkasında yanağım yanağına değecek şekilde ayak üstü durdurup, oyun oynayanlara "Haydi devam edin Erfide oğulları!" buyurdu. Nihayet ben usanınca "Artık yeter mi?" diye sordu. "Evet" dedim. "Öyleyse git!" buyurdular. 
(el-Buhârî, Kitabu 'l-îdeyni:2 no:907) 
Kaynak:4000 Maddede Cem Edilen SÜNNET MÜSTEHAB VE EDEPLER (1.CİLT), BAYRAM GÜNLERİNİN FAZİLETİ VE BAYRAM NAMAZLARI sa:165

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


Boşanma Hakkında Detaylı Bilgiler