28 Nisan 2019 Pazar

Eyvallah, Hikmet Anıl Öztekin



Çok beğendim ve sizler için seçtiğim cümleler..

Nerede ne yazmam, Ne kadar daha yalnız kalmam gerekiyor, Dünyayı, dünyayı sevenlere bıraktım, Yerin dibindeyim, Hangi halimi bekliyorsun? ..

Sevdiğim, hangi kapının ardındasın da kapıyı açamıyorum ..

Dünyayı da ele geçirsen bile, kendinle baş başa kaldığında cehennem azabı çekersin. Bu sürede ömrünü verdiğin şeye erişince kaybettiğin duyguları ve ruhunu geri kazanamazsın. Kazandığını sandığın dünya felaketin olur.

Çünkü şiir yazmak, sevdiğini yaşatıp kendinden vazgeçmek anlamına gelir. Düşünsenize giden sevdiğiniz binlerce kitapçının raflarında. Artık unutmak mümkün değildir. Ne kadar zor ve korkutucu, değil mi? ..

Şairler korkmaz, şairler sadece sever ...

Sen sanki dün gittin, ben binlerce yıldır özlüyor gibiyim.

Ellerimde dua ilk günkü gibi. Aynı ses tonu, aynı inanç. Aynı duaları ediyorum hala. Hiç gitmemişsin gibi her şey. Sadece yağmur biraz farklı. Yazın ortasındayız, yaramaz bir çocuk gibi çıkıp duruyor bir yerlerden.
--
Sen gidince dertleşebileceğim bir yağmur kaldı. Beni dinleye dinleye o da kaldıramıyor sanırım, döküp duruyor derdini.
….

Hatıraların hepsi bana emanet. İyi bakıyorum onlara. Dert nasıl sahiplenilir yazıyorum kağıtlara. Seviyorum diyorum, sırtımda dünya kadar hatırayla.

Duamı not düşüyorum geceye, yüreğini bulsun sevdiğim...


Tertemiz seviyorum seni, bembeyaz kağıtlara yazıyorum sevdiğimi.
Duamı üfledim, şehrine vursun sevdiğim,
Gamzelerinden kelebeklerin su içtiği kadın,
Gecelerin tefekküre dönsün,
Melekler kalbinden öpsün..
..

Aşk yoluna talipsen,
açacaksın gönül pencerelerini,
estireceksin içeride rüzgarları,
essin rüzgarlar esebildiği kadar ...
Gönül rüzgarlarının en senine talibiz,
biz bir güzele değil,
en güzele,
en sevgiliye talibiz …
..

'Bir Adım
Gelsen;
Bayram edecek bir çocuk var içimde ...
Baksan;
geçecek bir halsizlik var gözlerimde ...
Ses etsen;
dinecek bir uğulru var kulaklarımda ...
Sarılsan ;
geçecek bir ağrı var ruhumda .. .
Bir adım gel ki koşayım sana .. .
Ah, bir adım,
Uçurumla yar arasında ...


Bazen bir adım kadar yakınsındır harama ...
Bazen de bir adım kadar yakınsındır Hakk'a,
Ah, bir adım,
Uçurumla yar arasında ...
Bir adım solunda,
Eyvallah deyip
gelişini,
bakışını,
sesini,
sarılışını,
dualarına saklamış bir adam var buralarda ..



Sevdanın ayrılık kısmı mı düştü nasibimize?
Bir kavuşma sızmayacak mı bu yollara?
Kaç kez olursa olsun, ömrümün yettiğince dualarım devam edecek.
Biliyorum ki sana yakışabilecek tek şey, Aşktır gidişine de verilebilecek tek cevap, Eyvallah'tır …
..

Kokun daha ömrümden kaç ramazan götürür...
Kaç kez niyet edip açtığım oruç gibi,
sana niyetli olan kabim,
iftarını yapar mı kokunla bir gün? ..
..

Cümlelerinden kelime kelime vurulan bir garibim.
Sevda halimi anlatıyorum.
Kalem yürekten süzülüp yazıyor kelimeleri,
her kelime ismini yazmaya meylediyor.



Sevmek bir çocuk gibi,
kımıl kımıl,
süs yok, gösteriş yok ...
Her yer sevgili,
her yer onun kokusu,
her yer samimiyet, doğallık ve çocuksu.


Çay ve yağmur... İki sevgili. Biri muhabbetleri demliyor, biri
sokakları...


Herkes tohum ekerken ağacı göremez. Görmesen de bekle, sabret. Bir dert mi geldi başına, belki koca bir çınarın tohumudur o. Tohum çatlıyor ve filizlenecektir, onun çatırtısıdır etrafındaki acılar.


Avuçlarımıza dua yağar, gözlerimiz ıslak olurdu yarin yokluğunda.
İşte öyle sevgili, sana kelimelerim, seni başka severdi.
Kelimelerim diyorum, memleketimizdeki o toprak yollar gibiydi.


Aşk ...
Tüm tanımlamaların ötesine uzanıp, sadece yaşamaya çalışmak,
Ruhunu bir yola sokup eksik etmeden imanını sarılmak, sarmalanmaktır.
Kendini adayıştır...
Kendini bırakıştır...
Hiç oluştur.
Hiç!
Ne güzel söyler Hz.Mevlana;
'Aşkı anlatmak için ne söylersem söyleyeyim, asıl aşk belirdi mi, sözlerimden utanırım . . . "



Bütün evren insana gıpta ile bakar. Her muhabbet suyundan bir yudum içtikçe, alemler kendinden geçer. Muhabbet sevdi­ğin şeyleri sevdiğin için vermektir. Muhabbet gelse de, gitse de

Eyvallah demektir...


Bir kitap ki ... Satır satır yolculuğun! Hiç gitmediğin yerlere aklınla kalbinle ayak basabileceğin yolculuğun. Sadece bileti sana

ait bir yolculuk! İstediğini katarsın o yolculuğa. Sevdiğini, sevmediğini, sevemediğini, konuşamadığını, özlediğini, cayır cayır özlediğini...


Hak olan her şey de zaten aşka çıkar...

Harika bir kitap her cümlesine dikkatli ve sindirerek okumanızı şiddetle tavsiye ederim.. Tüm kitabı paylaşmama az kaldı =))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


Boşanma Hakkında Detaylı Bilgiler