Talebelerimiz ile sohbetimden..


Selamünaleyküm cuma günü öğleden sonra yazokulu talebelerine sohbet verdim. Her zaman hanımlar ile olan sohbetlerime "Sallu ala seyyidina muhammed" salavatlar çekerek başlardım.
Talebelerime (7ve 15yaş);
- Arkadaşlar ben "Sallu ala seyyidina Muhammed" dediğim zaman sağ ellerinizi ile yüzünüzü sonrada kalbinizin üzerlerini mest edeceksiniz ve "Allahümme salli ala seyyidina Muhammed" diyeceksiniz hatta her defasında Sevgili Peygamber Efendimiz sallallahü aleyhi ve sellemin adını duyduğunuzda salavat çekip yüzünüzü kalbinizi mest edeceksiniz..dedim. Bakışlarda pür dikkat tamam dercesine başları ile onayladılar.
Ve sohbete başladım..
Sallu ala Seyyidina Muhammed (talebelerimin hepsi anında salavat getirdiler mestler ile..)
Sallu ala şefiî zunubina Muhammed yine tüm sınıfta bir uğultu salavatlar dünyanın en güzel anları
Sallu ala tabibî kulubina Muhammed aynı şekilde tüm ciddiyetleri ile salavat getirdiler..

Benim o an içimdeki manevi mutluluğu hiçbir şey ile değişmem.. Biliyorumki Sevgili Peygamberimiz Sallallahü aleyhi ve sellem bizimle çünkü sınıfa bir sekinet indi sanki her yer ve zaman göz ve kulak oldular şahid olurcasına... ben bile o anları bozacak yanlış bir şey yapmaktan korktum...

Ve konumuz Allah (cc)
İmanın şartlarından birincisi ve en önemlisi Allah'ın varlığına ve birliğine iman..
Rabb'im öyle bir feyiz verdiki.. Peygamber efendimizi öldürmek için tüm kabileler birleşiyorlar evinin dışında suikast için hazırlanıyorlar ve Hz. Ali'nin yatağına yatışı (emanetleri sahiplerine vermek üzere geride kaldı ..) Yasin suresi 9.ayeti okuyarak müşriklerin aralarından geçiyor Ebu Bekir Efendimiz ile sevgili peygamber Efendimizi de kimse görmüyor.. Anlatırken ben ayakta adeta canlandırma yaptım.. Çölde Suraka bin Nevfel'in yetişmesi ve ihlas suresi'nin nazil oluşu meali derken. Sohbet çocukları sardı.. Daha sonra birden fazla Allah olsa her tanrı kendi kullarını üstün tutar bu kainatta düzen kalmaz derken örneklerle devam ettim.. Sohbet bitene kadar çıt çıkmadı soru sormalarını istedim ve cevapladım çünkü ailelerin aciz kaldığı sorulardı..
İnşaAllah her cuma sohbetlere devam edicem..

Talebelerimize islamın şartlarını, imanın şartlarını.. yani 32 farzı bir haftada öğrettim. Bana bu mutluluğu veren Rabb'ime ne kadar hamd etsem azdır. Haftanın ilk günü 4 yaz talebesiyle başladık cuma 20 yi geçiyordu bu hafta 38 oldu.. Veliler çok memnun ben de onlardan bu hafta erkek çocuklarımız imamlık yapmaya başlayacaklar inşaAllah..
Yine yazılarımla duygularımı paylaşırım tekrar görüşmek üzere rahmet ve merhametle kalın..

Yorum Gönder

0 Yorumlar