21 Mayıs 2019 Salı

Sahuru hurma ve çorbayla yapmak sünnettir.


680- Sahuru hurma ve çorbayla yapmak sünnettir.

Enes (Radıyallâhu Anh) anlatıyor: Rasûlüllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve sellem) sahur vaktinde şöyle buyurdular:

"Ey Enes! Bir şeyler getir yarın oruç tutacağım."

Ben de biraz hurma ve içinde su bulunan bir kap getirdim. Bu, Bilal'in ezan okumasından sonra olmuştu. 

Rasûlüllâh (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem):

"Ey Enes! Benimle birlikte yiyecek birini bul" dedi. Ben de Zeyd b.Sabit (Radıyallâhu anh) davet ettim. O da geldi ve: "Ben sevik çorbası içmiştim, oruç tutacaktım" dedi.

Rasûlüllâh (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem)de: 

"Ben de oruç tutacağım" buyurdular. İkisi birlikte sahur yemeğini yediler sonra   Rasûlüllâh (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem) kalkıp iki rekât namaz kıldı ve sabah namazına çıktı.

(Sünenu'n-Nesâî, Es'sıyamu:28, no:2197)

Kaynak: 4000 Maddede Cem Edilen SÜNNET MÜSTEHAB VE EDEPLER (1.CİLT), ORUÇLA İLGİLİ SÜNNETLER, sa:214-215

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


Boşanma Hakkında Detaylı Bilgiler