10 Mayıs 2019 Cuma

Tilavet Secdesindeki Sünnetler


664- Secde ayeti okunduğunda geciktirmeden secdeyi yapmak sünnettir. 

Ebu Hureyre (ra) anlatıyor: Rasûlüllah (sav) şöyle buyurdular: "Âdemoğlu secde ayeti okuyup secde ederse şeytan ağlayarak ayrılır ve şöyle der: Yazık bana! Âdemoğlu secdeyle emredildi ve secde etti. Karşılığında ona cennet var. Ben de secdeyle emrolundum  ama secde etmedim. Benim için de cehennem var."

(Sünenu İbn Mâce, Ebvabu ikameti's-salavati ve's-sünneti fîha:70, no:1052)

 
665- Secde ayetlerinin secdeleri toplu yapılacaksa okuyanın secdeleri yaptırması sünnettir. 

İbn Ömer (ra) anlatıyor: "Peygamber Efendimiz (sav) biz yanındayken secde ayeti okur secde ederdi. Biz de onunla birlikte secde ederdik. Öyle ki; izdihamdan üzerine secde edecek yer bulamazdık."

(el-Buhâri, Ebvabu sucûdi'l-Kur'ani:9 no: 1026)

666- Tilavet secdesinde şu duayı okumak sünnettir. 

Hazreti Aişe (ra) anlatıyor: "Rasûlüllâh (sav) geceleyin tilavet secdesi yaptığında defalarca şöyle derdi:

"Yüzüm, kendisini yaratana ve ilahi kudretiyle onda işitme ve görme yeri açana secde eder."

(Sünenu Ebî Dâvud, Kitabu sucûdi'l-Kur'ani:334, no: 1414)
 
 Kaynak:4000 Maddede Cem Edilen SÜNNET MÜSTEHAB VE EDEPLER (1.CİLT), OKUNMASINA DAİR HAKKINDA HADÎS-İ ŞERÎF OLAN AYET SURE VE ZİKİRLER, sa:208-209

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


Boşanma Hakkında Detaylı Bilgiler