Eyyubnebi'de Eyyübnebi Sabır Gününde Sabır Pilavı

Orada öyle bir ortam vardı ki herkes orda ve biz de ordaydık asker, polis, halk,  hükümet ve belediye ilahi grubu şenlikler yapılıyor herkes biraradaydık acaip bir ve yaşanacak bir duygu. Rabb'imi hissettim ve korumasını..Çünkü o kalabalığın içine  terörist rahat girebilir ve zarar verebilirdi Allah Fırsat vermesin onlara..
Aşağıda yayınlanan haberlerden de aldım çünkü benim gördüğüm insanlar ailesiyle beraber piknik yapıyorlar,  pilavlar yeniyordu...
BİZLERİ SOFRALARINA DAVET ETTİLER. Haberler izdiham diyor ben görmedim...
10 bin kişiye 'Sabır Pilavı'
Eyyüp Nebi beldesinde düzenlenen 'Dünya Sabır Günü' etkinlikleri kapsamında yaklaşık 10 bin kişiye 'Sabır Pilavı' ikram edildi.
ŞANLIURFA -Şanlıurfa'nın Eyyüp Nebi beldesinde geleneksel olarak düzenlenen 'Dünya Sabır Günü' etkinlikleri kapsamında yaklaşık 10 bin kişiye 'Sabır Pilavı' ikram edildi.

Benim çektiğim resimler biraz acemice inşaallah daha güzel çekeceğim.  Burası iki rekat ziyaret namzı kıldığım yer olan "sabır makamı" altta resmi var. Çok küçük bir yer kılıp hemen çıktım ki başkalarının ziyaret hakkını elinden almayalım..

Viranşehir ilçesinin Eyüp Nebi beldesinde bu yıl 8. kez düzenlenen 'Dünya Sabır Günü' etkinlikleri kapsamında yaklaşık 30 bin kişi 'Sabır Peygamberi' olarak bilinen Hz. Eyyüp'ün Hz.Elyasa ve Hz. Rahime'nin kabirlerini ziyaret etti.

Etkinliklere katılmak üzere beldeye gelen vatandaşlara pilav dağıtıldı. Yaklaşık 10 bin kişiye hazırlanan 'Sabır Pilavı' sırasında izdiham yaşandı. Sabır pilavı dağıtımı esnasında belde görevlileri yetersiz kalınca jandarma eşliğinde sabır pilavı dağıtıldı. Ama biz izdihamı hiç yaşamadık Allah razı olsun biz İstanbul'dan gittik diye çok ikramlar da bulundular hiç sıra beklemedik kendileri bizim yerimize sıraya girip pilavları alıp bizlere ikram ettiler.

Akşam namazından sonra da sabır çayı veriyorlar o da çok güzel bir etkinlik abdeste gidiyorsunuz İstanbul'lu olduğumu gören teyzeler sevgilerini çekinmeden gösteriyorlar..Gençler hep camide çok güzel bir manzara..


Yalnız herkes kendi dilini konuşuyordu..Bizimle de bozuk da olsa türkçe konuşabildiler.. Yerel bir tv kanalı da ordaydı hocalarımızla ve arkadaşlarımızla röportaj yaptılar.
Bazı vatandaşlar pilavı alabilmek için acele edince kısa süreli izdiham yaşandı. Ellerinde evlerinden getirdikleri tepsi ve tabakları görevlilere uzatan vatandaşlar arasında çıkan arbede jandarma birliğine ait askerlerin araya girmesiyle son buldu.
Hazırlanan Sabır Pilavı, için 1 ton et, 10 bin paket et 10 bin paket su ve 1,5 ton pirinç kullanıldı. Haber linki aşağıda..

Camileri tertemiz ve bakımlıydı resimlerde de gördüğünüz gibi..





Hz.Eyyüb'ün hanımı Hz.Rahme annemizin kabrine giderken çektiğim resimler ve halkın katılımını görüyorsunuz..(heryerde piknik yapıyorlardı)



Resmi bile Rabbim güzel çekmemi nasib eyledi. Küçücük bir sanduka ama çok feyili maneviyatlı bir mekan.
Bakanımız Faruk Çelik Viranşehir-Eyyubnebi'de "Eyyübnebi Sabır Günün"'de Sabır Pilavı dağıttı.Tabi ben kendisini görmedim yukarıda da anlattım gibi bize pilavlar ikram olarak geldiği için sıraya girmedik..


Bu namazlıklar hediyelik ve bedava seç beğen al hatıra ...

Yorum Gönder

0 Yorumlar