Samanyolu Yıldızlarından Hz. HAtice (r.a)


Hanımlar, islamı yaşarken kendimize kimi model alıyoruz ve krıterlerimiz nedir?  Bence herkese ışık tutacak olan  Sevgili Peygamber Efendimiz (s.a.v) döneminde yaşayan hanım sahabeleri incelemek gerekir.
Önce ilk iman eden müminlerin ilk annesinin hayatını kısaca birdaha okumak istedim ve bulduğum detaylar şunlar:

* Eşine hatta benim acizane düşüncem  ümmete  malıyla herşeyiyle destek olan Hz.Hatice ve Efendimizin ifadesiyle;

-Vallahi, Allah bana ondan daha hayırlısını zevce ola­rak vermedi. İnsanlar beni inkâr ettiğinde o bana inandı, insanlar beni yalanladığında o beni doğruladı, insanlar beni mahrum bıraktığında malıyla beni o destekledi. Diğer hanımlarımdan değil de, sadece ondan Allah bana çocuklar ihsan etti.»

Kırk yaşından sonra doğum yaptı  bu da beni hep düşündürmüştür. Bu yaşlarda çocuk yetiştirmek hem sabır hemde vücud sıhhati  gerektiren bir durum. Bu gün birçok kadının doğum yapmaktan korktuğu ve korkutulduğu bir yaş
Dünyanın gelişmiş ülkelerinde ki önemli meselerden biri de insanlar doğurup sorumluluk almak yerine eğitilmiş hayvan alıp bununla yetinebiliyorlar. Ama bizim bir amacımız daha var islamı gelecek nesillere de aktarmak ve nesillerimizi temiz tutabilmek..

Ve Hz. Aişe'nin de dediği gibi;
- Allah Resulü'nün hiç bir hanımını Hz.Hatice kadar kıskanmadım. Çünkü Resulüllah, ona sonsuz saygı ve sevgi dyardı. Hatta onun hatıralarına bile saygıda asla kusur etmezdi. Sebebini sorunca da:
- "O benim çocuklarımın anasıydı. Herkes beni yalanlarken, o beni doğruladı ve benim en büyük destekçim, yardımcım oldu."  buyururdu.

Hz. Ali, Peygamber (s.a.v)'i şöyle söylerken duydum,der:
-" Dünya kadınlarının en hayırlısı; Hatice binti Huveylid ve Meryem binti İmrand'dır der.(1)

* Hz. Hatice zengin ve asil bir kadınken düşman kuşatması altında yaşamaya razı olur. Fakir bir insan olmayı göze almış ve bundan dolayı asla şikayet etmemiştir. 


* Cebrail (a.s) Efendimizin evine gelir,ve der ki:
-"Ya Rasulüllah!biz melekler Hatice'ye selam ederiz..Allah c.c Haticeye selam söylüyor..sonrasında Hz Peygamber,
-"Ey Hatice Allah (c.c) sana selam söylüyor,Cebrail'de sana selam söylüyor"der
..Hatice annemiz"Allahumme entesselamü ve minkesselam,tebarekte ya zel celali vel ikram"der.
İşte kıyamete kadar ümmeti Muhammedin namazlarından sonra bu tespihat okunur ve Hz.Hatice annemzi yad ederiz. Onun açmış olduğu dua kapısından bizlerde isteriz.
* Onun gibi hayır menbağı olabilmeyi Rabbim nasib eylesin.
Hz. Hatice'yi bir sayfaya sığdıramayız ama benim ifadelerimin acizliği bu..
Onun hayatını derinliklerine dalarak öğrenmeyi Rabb'im nasib eder inşaallah. Hz. Hatice gibi yıldızlaşbilmek dileğiyle
Allah yar ve yardımcımız olsun..




kaynaklar
(1) Kadınlık Aleminin Yıldızları Hanım Sahabeler Havva Ergene Işık sf:265 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder