KALBİN KÖTÜLÜKLERE KAYMASINDAN,GÖZ VE KULAĞIN ŞERRİNDEN DE ALLAH’A SIĞINMAK


KALBİN KÖTÜLÜKLERE KAYMASINDAN ALLAH’A SIĞINMAK


5348- Ömer (r.a)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v): “Korkaklıktan, cimrilikten, kalbin kötülüklere kaymasından ve kabir azabından Allah’a sığınırdı.” (Müslim, Mesacid: 25; Ebû Davud, Salat: 184)


GÖZ VE KULAĞIN ŞERRİNDEN DE ALLAH’A SIĞINILIR


5349- Şekel b. Humeyd (r.a)’ten rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v)’in yanına vardım ve: “Ey Allah'ın Peygamberi nelerden ve nasıl Allah’a sığınacağımı bana öğret” dedim. Elimi tuttu ve: “Allah’ım kulağımın şerrinden, gözümün şerrinden, dilimin şerrinden, kalbimin şerrinden ve menimin şerrinden Sana sığınırım de” buyurdu. Ben de öylece ezberleyiverdim. Sa’d der ki: Meni erkeklik suyu demektir. (Tirmizî, Deavat: 75; Ebû Davud, Salat: 367)

Yorum Gönder

0 Yorumlar