Yılbaşında Neler Yapmalıyız..

Merhabalar
Bu gün yılbaşı bize neleri hatırlatıyor mesleğim muhasebe olduğu için bana  ticari takvim yılı  olduğunu, ekonomi merkezli bir sistemin başlangıç noktası o kadar.
Hrıstiyanlar bile 24 aralıkta Hz. İsaya doğum günü kutlamaları düzenliyorlar yani yılbaşı gecesinin hiçbir manevi değeri yok. Diğer önemli günler var ya dünya kadınlar günü, dünya doktorlar günü vb. batı ekonomi kendini ayakta tutabilmek için uydurdukları suni mutluluklar..Herşeyleri para merkezli maalesef bu bizde de hızla yayılmaya başladı. Burada kıvrak zeka devreye girmesi gerekir ve yılbaşının ne anlama geldiğini bizden olmadığını anlatmak gerekir akademik çalışmalar yapılması lazım..
Netice olarak bu gece saat 00.00 da yeni yıla girerken işlenenecek günahları düşünecek olursak, islam aleminde muhalefet olsun diye Mekke'nin fetih günü kutlamaları yapar. Benim yıllardır yaptığım bir geleneğim hanımlar biraraya gelir kur'an okuruz eşleri gece gelir hanımlarını alır evlerine götürürdü. Üç senedir yapamıyorum ama bu gece dergahımız da inşaallah kur'an, sohbet ve zikir halkaları kurulacak (genç talebelerime Havar Geylani yapıcaz derim Kurtlar Vadisinde ki gibi sağolsun beni kırmazlar gelirler ve çok sevdiler biz hanımlar arasında zikrediyoruz.)





Sevgili Peygamber Efendimiz (s.a.v) bir hadisi şeifinde
-“Allah buyuruyor ki:Kulum bir kötülük yapmak istediği zaman, onu işleyinceye kadar onu yazmayınız, eğer onu işlerse ona aynısını yazınız, benim rızam için onu terkederse onun için ona bir iyilik yazın, eğer bir iyilik yapmak isterde onu yapmazsa onun için bir iyilik yazın, eğer onu yaparsa onunu için ona on iyilikten yediyüz kata kadar iyilik yazın.”Buhari’

2012'ye zikirlerle ve dualarla giricez inşaallah ömür sermayimiz tükeniyor Allah'a ulaştıracak ilim ve amel ile meşgul olmak dileğiyle Allah'a Emanet Olun..

Yorum Gönder

1 Yorumlar

  1. Kardeşim ne güzel anlatmışsın sağol.Bende genelde Kur'an okurum yeni gireceğimiz yılın eskisini aratmamasını söylerim özel bir şey yapmam.Keşke orada olabilsem bende dergahınıza gelirdim.Lütfen bana da dua edin müslümanın müslümana yaptığı dua daha makbul olur.Allah'a emanet olun...

    YanıtlaSil