Çaresiz Değiliz, yoruma cevabım..


 Bana bırakılan yorum şu
 "ACİL EMİNE kardeşim ,evliliğim pamuk ipliğinde hemen mesajı gör ne olur dua ve eşimin kalbimin yumuşamasını istiyorum onu çok seviyorum.ayrılırsak yaşayamam.istanbuldan bir kul...."

Sevgili kardeşim yorumu yayınladım bir sakıncası yoktur inşaallah..
Eşimi çok seviyorum, ayrılırsak yaşayamam diyorsun ama unutma sayılı nefesi veren Rabb'im seni kendisine kulluk etmen için yarattı ve seni en sevdiğinle imtihan ediyor bunu unutma!!! Ölümüne ve yaşamana karar veremezsin dinimizde kendi canına kıyma yoktur. Kâfir olarak gidersin Allah korusun.. Rabb'im sana nice güzel günler yazmıştır onuda bilemezsin..
Allah eşini sana karşı yumuşak ve avfedici eyler inşaAllah. Ama Allah boşanma hakkı kullarına vermiştir. Hanım sahabelerden birisi Sevgili Peygamber Efendimiz Sallallahü Aleyhi Ve Sellem'in yanına gelir.
-" Ben boşanmak istiyorum Ya RasulAllah der."
Üç kere hanıma Efendimiz
-" Boşanma " der
-" Ya RasulAllah! Vahiy midir? Sizin arzunuz mudur?" diye sorar.
-" Hayır vahiy değildir " diyen Efendimize
-" Ben boşanmak istiyorum " der ve boşanırlar. Aynı hanım daha sonra başka bir sahabe ile çok mutlu bir evlilik yapar..

Biz bilemeyiz neyin doğru neyin yanlış olduğunu.. Rabb'im hakkımızda hayırlısını verir inşaAllah.. Allah taşıyamıyacağımız yükler yüklemesin.. Hepimiz aciziz ama çaresiz değiliz. Allah bizi kendisine kul olarak yarattığına göre hiçbir sebep ile onun verdiği hayattan vazgeçemeyiz. Her zaman güçlü olmamız gerekir hayatımızın bazı dönemlerinde büyük imtihanlardan geçeriz ne yapmamız gerekir?

Önce ne olursa olsun Rabb'ime sığınmayı ve O'ndan istemeyi bilicez..
O'ndan nasıl istiycez size bir anımı anlatayım..
Bir gün Eyüp Sultan Camii'ne ziyarete gitmiştim öğle vakti ezan okunacak  bende safların arasına girdim. Yanımda bir hanım secdeye kapanmış hem ağlıyor hem Allah-ü Teâla'ya derdini anlatıyor ben mırıl mırıl ne dediğini anlamıyorum ama Rabb'imin bana o hanımı örnek olarak gösterdiğini anladım sanki bana şöyle der gibiydi. "Kulum derdini başkalarına değil bana secdelerde anlat ne istiyorsan benden iste" o anlarımı hiç unutamam..

Ben de şöyle bir formül buldum çok daraldığım sıkıldığım gecelerde herkes uyurken kalkarım. Ve derdimi O'nunla paylaşırım. O'na naz yaparım, O'nunla muhabbet ederim.. Her zaman şöyle derim İyiki Rabb'im her duamı kabul etmemiş ya etseydi.. Bu gün bakıyorumda halime şükrediyorum. Benim göremediğim bilemedim yerden güzellikler ve hayırlar geliyor..
Vakit namazlarını vaktinde kılmak çok önemlidir. Farz namazı dururken hacet ve istihare namazlarından ne kadar medet umabiliriz siz düşünün.. Bir kur'an kursuna mutlaka sadaka verin mali gücünüz var ise bir kurban kesin ama adak adayarak zamana bırakmayın önce kurbanı kesip Allah'tan başınızdaki sıkıntıyı def etmesini ve hayırlar getirmesini dileyin.. Maddi durumunuz yok ise oruç tutarak Rabb'imizden sıkıntılarınızı def edip hayırlarınızı feth etmesini isteyin.. Mutlaka hergün en az bir Yasin, bir fetih ve bir mülk (tebareke) surelerini okuyunuz..  Bu çareler en tesirli ilaçlardır..

Kadınların mutlaka bir mesleği yani bir gelir elde etmesi gerekir. Peygamberimizin tertemiz hanımları ve kızlarınında  kendi meslekleri vardı. Elinin kazançları ile köle azad ederler genç kızlara çeyizler işlerler hediye ederlerdi. Günümüz hayat şartlarında da kadınlarımızın ayakta dimdik durabilmeleri ailelerine katkıda bulunmaları hayatın yükünü kaldırma adına çok önemlidir. Boşanma veya dul kalma durumunda ayakta kalabilmeleri için.. Temizliğe gidebilir, bebek bakabilir ..vb gibi..
Hayatta insanın başına her türlü imtihan gelebilir bunlara daima hazırlıklı olmamız gerekir.. 

Biz bilemeyiz neyin doğru neyin yanlış olduğunu.. Rabb'im hakkımızda hayırlısını verir inşaAllah.. Allah taşıyamıyacağımız yükler yüklemesin..
Sevgiler kardeşim bu yazımdan dolayı hakkını helal et. Allah yar ve yardımcın olsun..


3 yorum:

  1. canım kardeşim cevabını şimdi okudum ne güzel yazmışsın .yuvam yıkıılmadı çok şükür o gün aasaatte birden aklıma geldin hiçbiryere sığamadım çok gözyaşı döktüm taşlar hala yerine oturmadı ama ben rabbime yakınlaştım aynı söylediğin gibidua ve yakarışla artık daha iyiyim.bundaki hayırda buydu demekki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim o günden beri o kadar merak ediyorumki en sonunda içimden Rabb'ime sordum acaba nasıl yorum yazarak mı sorsam ? bu şekilde inanın bana..
      Ve bu yorumu görünce RABB'İM SANA ŞÜKÜRLER OLSUN dedim.
      BİZLERİ BIRAKMADIĞIN HEP SESİMİZİ DUYUP CEVAP VERDİĞİN İÇİN..
      NE KADAR ŞÜKRETSEK HAMDETSEK AZDIR.. GAFLET PERDELERİMİZİ KALDIRMAYI RABB'İM NASİP ETSİN İNŞAALLAH!
      Allah'a sığınmaya ve secdelere devam edin unutmayın şeytanın yeryüzünde yaptığı en büyük günah ve onu en sevindiren şey evli çiftlerin arasını bozmak boşanmalarını sağlamakmış... Herşeyin hayırlısını isteyin ve "Allah'ım ben sana teslim oldum eşimede sana teslim olmayı nasip et ya RAbb" diye secdelerinizde dua edin..
      Allah yar ve yardımcınız olsun dualarımdasınız :)

      Sil
  2. dualar karşılıklı her sözünüz her tavsiyeniz bana altın kadar kıymetli.rabbime dua etmeyi bilirim sanırdım çok yavan dilden kalbe ne kadar gittiği belli değilmiş meğer.artık sizin eyüp sultanda yaşadığınızı okuduğumda sizin gibi dua etmeyide öğrendim ne mutlu banaki sizin dualarınızdayım .Allaha emalenet olun bloğunuz sayesinde çok şey öğrenicem emeklerinize sağlık...

    YanıtlaSil