"En hayırlınız, borcunu en iyi ödeyendir!" buyurdu."


سبحان الله والحمد لله ولا إله إلا الله والله أكبر

Hz. Ebü Hüreyre (radıyallâhu anh) anlatıyor

"Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm)'da bir adamın (parası ödenmemiş) bir devesi vardı. Borcunu istemeye geldi. Bu sırada kaba sözler sarfetti, hatta Ashab'tan bâzıları haddini bildirmek istedi. Ancak Resülullah (aleyhissalatu vesselâm) buna meydan vermeyip:

"Bırakın onu!
Hak sâhibinin konuşma hakkı vardır" buyurdu,
sonra da:

"Devesini verin!" diye emretti,
(ilgililer) devesini aradılarsa da bulamadılar.
Fakat onunkinden daha değerli bir deve buldular. Aleyhissalâtu vesselâm Efendimiz:

"Bunu verin" dedi.
Adam:
"Bana borcunu tam ödedin, Allah da sana ödesin" dedi. Aleyhissalâtu vesselâm:

"En hayırlınız, borcunu en iyi ödeyendir!" buyurdu."

Buhâri, İstikrâz, 4, 6, 7,13, Vekâlet 5, 6, Hibe 23, 25; Müslim, Musâkât 118-122, (1600-1601), Timizi, Büyü 75, (1316, 1317 Nesâi Büyü 64, (7, 291)

4 yorum:

  1. ben ümraniyeden sevil hastalık için hangi esmaül hüsna okunur.ebced değeri ne olmalı .emeğinize sağlık.çok güzel blog

    YanıtlaSil
  2. Canım blogumu beğendiğin için teşekkür ederim. Herşeyden önce şunu belirteyim en büyük ilaç vaktinde tadil erkan üzere kılınan namazdır ve her namazdan sonra secdeye varıp gözyaşları ile Allah'tan "Ya Şafi Ya Şifa Allah'ım bana acil hayırlı şifalar ver" diyerek dua etmendir..
    Her zaman Şifa ayetlerini inanarak oku.. Yemeğine suyuna "Hu" ismiyle üfle Allah'tan hiçbir zaman ümit kesme..
    Sabah namazlarından sonra Yasin okuyup yine dua et sadece hastalığın için değil herşey için hatim duasını oku.. Öğleye 45 dk kalana kadar duha namazı var onu kıl sonrasında fetih suresini oku.. İkindi namazından sonra okunan Amme(Nebe)Suresini oku hastalıklar için ilaçtır..
    Eğer arapça bilmiyorsan türkçesinden oku.. Ve mutlaka doktor tedavisinide ihmal etme.. Sevgili Peygamber Efendimiz (sav) hem okur hem ilaç kullanırdı...
    Allah yar ve yardımcın olsun. Rabb'im dualarımdan hissedar eylesin seni..
    Amiiin..

    YanıtlaSil
  3. amin tüm hastaları inşallah.yazılanları kağıda aktardım okuyacağım inşallah herkesi iyi doktorlarla karşılaştırsın rabbim.bunları okurken telofonum çaldı canım kadar sevdiğim arkadaşım 4 ay önce troid kanserinden ameliyat olmuştu 31 parça tümor 11 saat süren ameliyat yeni toparlıyordu.dr 1 parçayı almamış oda hızla büyüyüp ilaçla tedavi olmayacak boyuta gelmiş.o ağladı ben teselli etmeye çalıştım telofonda sizin yazdıklarınızı ona okudum tesdüfe bakarmısınız kendim için yazmıştım benim sıkıntımda dr hatasından onunki gibi büyük boyutta değil amaaa dayanma gücüm tükeniyor çünkü çok yıprandım.hep ya düzelmezse diye korkuyorum.bende operasyon geçireceğim beyin olarak hazır olduğum an.o zaman sizeyazarım ve duanızı beklerim.Allaha emanet olun......

    YanıtlaSil
  4. Rabb'im dermansız dert şifasız hastalık vermesin.. Allah sizinle bu secdelerde buluşmak istedi beni vesile kıldı..
    İmanlı bir ömür bin yıla değer önemli olan bu yoksa peygamberimiz ölümü ve Rabb'ini seçer miydi..
    Allah'a emanet olun..
    Rabb'im ibadetlerle ömrümüzü bereketlendirsin..Amiiin
    Allah'a emanet olun..

    YanıtlaSil