Kabak, Peygamber Efendimiz’in (asm) sevgisine, övgüsüne mazhar olmuştur




Kabak, Peygamber Efendimiz’in (asm) sevgisine, övgüsüne mazhar olmuştur

Enes’den (ra):
“Bir terzi Peygamber (asm) onun için hazırladığı yemeğe davet etti, ben de onunla gittim. Ona bir arpa ekmeğiyle içinde kabak bulunan bir çorba ile kurutulmuş et sundu. Enes (ra) dedi ki:
“Peygamber’in (asm), tabağın etrafından kabakları araştırarak topladığını gördüm. İşte o gün bugün ben kabağı çok severim.”
Diğer rivayet:
“Onu görünce, kabakları kendim yemeyerek O’nun (asm) önüne bırakmaya koyuldum.”
Diğer bir rivayet:
Enes (ra) dedi ki:
“O zamandan beri mümkün olduğu kadar hep bana içinde kabak bulunan yemek yapıldı.”
(Müslim, Tirmizi, Ebu Davud)
Tirmizi, Ebu Talut’tan şöyle dediğini rivayet etmiştir: Bir gün Enes’in (ra) yanına girdim. Kabak yiyordu. Bir taraftan da: “Sen öyle bir bitkisin ki, ben seni sadece Resulullah (asm) sevdiği için seviyorum.” diyordu. (Tirmizi)
İmam Ahmed, İbn Ebi Şeybe, Nesai ve Ebu Bekir b. Ebi Hayseme, Ebu Hâkim Cabir b. Müşerrik’den (ra) şöyle dediği rivayet etmişlerdir: Bir gün Allah Resulü’nün (asm) huzuruna girdim. Yanında kabak doğranıyordu. Kendisine: “Bu nedir?” diye sordum. “Onunla biz yemeklerimizi çoğaltırız.” buyurdu. (Taberani, Tirmizi)
İmam Ahmed ve ebu Bekir b. Ebu Hayseme, Enes’den (ra): “Allah Resulü’nün (asm) en sevdiği yemek kabak idi.” dediğini rivayet etmişlerdir. (Müsned)
Ebu’l-Hasan b. Dahhak, Aişe’den (ra) şöyle dediğini rivayet etmiştir: Allah Resulü (asm): “Ey Aişe! Yemek pişirdiğinde kabağını bol koy. Çünkü kabak üzgün insanın kalbini güçlendirir.” buyurdu. Aynı hadisi Ebu Bekir eş-Şafii de başka bir tarikten nakletmiştir.
İbn Sad, Enes’den (ra) şu sözünü rivayet etmiştir: Eğer yanımızda kabak olursa biz onu Allah’ın Elçisi için ayırırdık.
Deylemi, yine Enes’den (ra) şöyle dediğini rivayet etmiştir: Allah Resulü (asm) kabak yemeğini çok yer ve “Kabak beynin yağını artırır, aklı güçlendirir.” buyurdu. (Kenz’ül Ummal)

Yorum Gönder

0 Yorumlar