Sa’d İbn-i Ebu Vakkas hakkında nazil olan ayetler, anaya babaya iyilik



El-Edebü'l Müfred dersinden seçmeler

 ”Sehl’in babası Muaz’dan rivayet edildiğine göre şöyle demiştir: 
Peygamber (s.a.v.) dedi ki:
 “- Ana-babasına iyilik edene Cennet olsun, Azîz ve Celîl olan Allah onun ömrüne bereket versin (ömrünü çoğaltsın.)”

 Sa’d İbn-i Ebu Vakkas’dan rivayet edildiğine göre şöyle demiştir:
 “- Benim hakkımda, Allah Tealâ’nın kitabından dört âyet nazil oldu. Annem, ben Hazreti Muhammed (s.a.v.)’den (dininden) ayrılmadıkça, yemeğe ve içmeye yemin etmişti.” 
Bunun üzerine Allah (cc) şu ayeti inzal etti: 
“- Eğer ana-baban, bilmediğin (benimsemediğin şirkten) bir şeyi, bana ortak koşman için seni zorlarlarsa, bu takdirde kendilerine itaat etme. Onlara dünyada iyi bir şekilde sahiblik et. (Günah olmayan işlerde onlara yardımcı ol, itaat et.” (Lokman/15) 
(İkincisi): 
Ben (savaş ganimetinden) çok hoşuma giden bir kılıç almıştım. Dedim ki, Ey Allah’ın Rasûlü! Bunu bana hibe et. Arkasından:
 “- Ey Rasûlüm, sana ganimet malından soruyorlar...” (el-Enfal, 8/1) 
(Üçüncüsü): 
Ben hastalanmıştım. Rasûlullah (s.a.v.) bana geldi. Dedim ki, Ey Allah’ın Rasûlü! Ben malımı bölmek istiyorum, yarısı vasiyet edeyim mi?” 
Peygamber: 
“- Hayır!” dedi. Üçte birini, dedim Hazreti Peygamber sükût etti. Bundan sonra üçte bir vasiyyet caiz oldu. 

(Dördüncüsü): 
Ensar’dan bir topluluk ile şarap içmiştim. Bunlardan bir adam, (Mekke yolu üzerinde) Lehyey Cemel adındaki yerde burnuma vurdu. Ben de (şikayet için) Peygamber (s.a.v.)’e vardım. Bunun üzerine Allah (cc) şarabı haram kılan ayeti inzal etti. 
(el-Bakara, 2/219)

 Hazret-i Ebû Bekir’in kızı Esma’dan (ra):
 “- Peygamber (s.a.v.)’in (Hudeybiye) muahedesi zamanında, annem (kendisine iyilik ve ihsan etmeme) rağbet eder olduğu halde bana geldi. Ben de Peygamber (s.a.v.)’e sordum: Ona iyilik edeyim mi (hediyelik bir şey vereyim mi)? 
Hz. Peygamber: “Evet” buyurdu. 

İbn-i Uyeyne demiştir ki: Ba hâdise üzerine: 
“- Allah, din hususunda sizinle savaşmamış, sizi yurtlarınızdan da çıkarmamış kimselere sadâkat göstermenizden, onlara iyilik etmenizden, onlara adalet yapmanızdan sizi yasaklamaz. Çünkü Allah, adalet yapanları sever.” (el- Mümtehine, 60/8) ayetini Allah (cc) indirdi.

KURAN NE YAPMAMIZ GEREKTİĞİNİ BİZE ÖĞRETİR, SÜNNET ONU NASIL YAPACAĞIMIZI ÖĞRETİR️




Yorum Gönder

0 Yorumlar