Allah'a değil Kullara karşı tedbirini Al...



Allah Teala bizleri değişik imtihanlardan geçirir bizlerde eğer tevfik-i ilahiden var ise nerden neyin geldiğini anlarız....
Bir ay öncesi; çok güzel kur'an okuyan, dahada ilerisi ahretliğim diye hitap ettiğim çok sevdiğim bir arkadaşım var. Ramazanda mukabele okusun diye çaba gösterdim ama tüm çabalarıma rağmen 
-Tümgün ayakta gezemiyorum üç-beş kişi için okumaya değmez ben başkaları olmazsa kendime günde iki-üç cüz okurum dedi...Ben çok üzüldüm ama birşey diyemedim ikna edemedim...
Ama mübarek aydır bilinmez Allah yardım eder orucun, mukabelen her şey güzel geçer...Bu gün o arkadaşım bana geldi ve Allah'ın ona olan ikramını anlattı, sağlıklı olduğunu ve rahat oruç tuttuğunu...
Bana sordu nasılsın diye ben de ki cevap...
- İyiyim tanıdığım bir bayan arkadaş geldi mukabele okumamı rica etti. Bende ısrarına dayanamadım..Ya nasib seni buraya gönderen Rabbim elbet benim için hayırlar takdir etmiştir...Tamam gelicem ...

Hergün öğlden sonra 14:00 mukabele okumaya gidiyorum ve hergün de giderek kalabalıklaşıyor..Benim boğazımda nodül var yani troid hastasıyım.. Ben gelen hanım arkadaşa bu bahaneleri sunup reddedebilirdim...
Ama inanın şu an Allah sesimede okumamada güzellik verdi...Ve mukabele okuyorum hergün birbuçuk cüz hızlı gidiyoruz...son hafta bayram temizliği yapabilsinler diye halbuki son on günde kadir gecesini arayın buyuruyor Sevgili Peygamberimiz (sav) yani ibadetlerin çoğalması gereken son on günler!

Neyse Rabbime şükürler olsun bence Allah Teala'ya karşı tedbir alıp ramazanda aman kendimi incitmeyeyim derken ...nice rahmetleri kaçırmak istemem...

Bence dünyadan (tüm yaratılan) emniyette olabilmek Allah'ın verdiği anlayış (Tevfik-i İlahi) ile olur tedbir alarak, tevekkül ederek ve ibadetle....
Kapını kitle, doktoruna git...bunlara karşı tedbirli ol.
Ama Allaha olan kullukta vargücünle tüm kuvvetinle çalış çünkü karşılığını bire yediyüz veriyor...
Bu yazıyı elbet arkadaşımda okuyacak ve okumasınıda isterim..Ayağına gelen fırsatları da değerlendirmek lazım... bahane olmaz teslim ol Allaha. O teklifi yapana değil...yaptırana bak....
İnşaallah ramazan sonuna kadar Rabbim nefesime sesime kuvvet verir...Cümlemizin Gayretini artırması dileğiyle...Allah'a emanet olun...

Yorum Gönder

0 Yorumlar