Hz. Peygamber’le Sahabileri Hangi Durumlarda Ve Zamanlarda Ve Nasıl Dua Ederlerdi?


1. FASIL: DUA ÂDÂBI
      
Hz. Peygamber’in Bazı Sahabilerine Dua Âdâbını Öğretmeleri
      

- Hz. Peygamber yanından geçerken

“Ey Rabb’im! Senden sabır istiyorum” diye dua eden bir kişiye

“Sen Allah’tan bela istemiş oldun; bunun yerine O’ndan sağlık ve âfiyet dile” buyurdular. Başka bir gün de bir adamın

“Rabb’im! Senden nimetin tamamını istiyorum!” dediğini duydular. Bunun üzerine ona

“Ey insanoğlul Sen nimetin tamamının ne olduğunu biliyor musun?” diye sordular. Adam

“Hayır bilmiyorum ey Allah’ın Rasûlü! Fakat ben bununla hayır taleb ediyorum” deyince de

“Nimetin tamamı, ateşten (cehennemden) kurtularak cennete girmektir” buyurdular. Adamın birinin

“Ey celal ve ikram sahibi olan Allah’ım!” diye dua etmekte olduğunu işittiklerinde ise ona

“Senin duan kabul olacaktır. Allah’tan dilediğini iste!” buyurdular.[1]



--------------------------------------------------------------------------------

[1] Kenz I/292 (İbn Ebî Şeybe, Muaz b. Cebel’den).

Muhammed Yusuf Kandehlevi, Hayatu’s-Sahabe, Akçağ Yayınları: 3/73.

Yorum Gönder

0 Yorumlar