SAĞ KOLUMU KAYBETTİM AMA SOL KOLUM VAR




hilmi kemal

Tartışma  -  5 Ağu 2013
SAĞ KOLUMU KAYBETTİM AMA SOL KOLUM VAR ...

- Çanakkalenin büyük kahramanlarından biri de Bombacı Mehmed Çavuş 'tur.

Mehmed çavuş ,İngilizlerin siperlerimize fırlattığı el bombalarını korkusuzca hemen yakalar,karşı tarafa fırlatır ve zararını kendilerine dokundururdu.

İngilizler bunu anlamış olacaklar ki bombaları bir kaç sayı saydıktan sonra fırlatarak Mehmed Çavuş 'un iadesini önlemeye çalışmışlardı. İşte böyle bir bomba Mehmed Çavuş 'un elinde patlayarak sağ elinin bileğinden kopmasına sebep olmuştur.

Bu yiğit delikanlı vazife şuuruyla hastahaneden tabur kumandanına yazdığı mektupta şöyle diyordu:

"Sağ kolumu kaybettim, zararı yok,sol kolum var. Onunla da pekala iş görebilirim. Beni üzen şey, düşmanla çarpışmama mani olan yaramın henüz kapanmamış olmasıdır.
Hastahaneden kurtularak halen harbe iştirak edemediğim için beni mazur görünüz ,affedeniz muhterem kumandanım.."

Hastaneden çıkınca tekrar eski birliğine gönderilmesini istedi ve cephe gerisinde, taş kullanarak sol eli ile günlerce çalıştı. Artık formunu bulmuştu. Bölük Komutanına çıkıp bomba atacağı en ön siperlerde görevlendirilmesini istedi. Tek kolu ile nice bombaları gene düşmana iade etmeyi başardı. Mehmet Çavuş sonunda gene bomba atarken şehit oldu.

“Harp Tarihi Yayınlarından alıntı”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder