ŞU AN İSLAM ÜLKELERİNİ' N EN BÜYÜK SORUNU..




hilmi kemal
MODERATÖRTartışma - Dün 22:51


ŞU AN İSLAM ÜLKELERİNİ' N EN BÜYÜK SORUNU..

Mısır Sefer'i esnasında birtakım masraflar için hazineden para ulaştırılamadığından, zengin bir kimseden borç alınmıştı.

Daha sonra hazineden para gelince, defterdar borç parayı sahibine takdim etmek istedi.

Ancak zengin adam şöyle bir teklif yaptı;

“Ben çok varlıklı bir kimseyim. Bir oğlumdan başka kimsem de yoktur. Kabul ederseniz bu parayı hazineye bağışlayayım. Karşılığında da benim oğluma devlet kademelerinde bir iş verin”

Defterdar bu talebi Sultan’a iletince,

Yavuz Sultan Selim Han Hazretleri muhatabına son derece hiddetlendi ve:

“Bana getirdiğin bu usulsüzlük teklifi dolayısıyla, seni de teklif sahibini de katlettirirdim. Fakat Sultan Selim, parasına tamah ettiği için bezirgânı ve defterdarı öldürttü demelerinden çekinirim. Tez bezirgânın parasını iade edin ve bir daha huzuruma böyle kanuna uygun olmayan şeyler getirmeyin”, dedi.

Yavuz Sultan Selim Han Hazretlerinin bu tavrından sonra yapılan tahkikatta, bezirgânın yahudi olduğu belirlenmiş ve devlet merkezinden de uzaklaştırılmıştır.

http://osmanlldevleti.blogspot.com/2013/08/msr-seferi-esnasnda-birtakm-masraflar.html

Yorum Gönder

0 Yorumlar