Saray Bahçesinde eğlence. Ud, Çengi, Def.
XVI yy. başları. I.Ahmed Albümü'nden |
OSMANLI MUSİKİSİ
Osmanlı mûsikîsi, Osmanlı saray veya halk müzisyenlerinin askerî, dini, klâsik ve folklorik türlerde ürettiği ve toplumun her kesiminde kullanılmış bir sanattır. Temelinde tek kişinin (ozan tarzına uygun) usullü veya usulsüz, ama mutlaka bir makam'a bağlı olarak çalıp söylediği; müziğin sadece ritm ve melodi unsurlarını kullanıp insan sesine ağırlık veren ve nesilden nesle aktarımı Batı müziğindeki gibi nota yoluyla değil meşk yoluyla sağlanan bir şahsî üslup ve ifade müziğidir.
Sarayın, devleti yalnız askerî ve mülkî olarak değil, aynı zamanda fikir ve sanat hayatı açısından da yöneten bir merkez oluşu, Türklerde çok eski bir gelenektir. Ülkenin en ileri fikir ve sanat adamlarını toplayan, besleyen ve barındıran hep saray olmuştur. Şiir ve hat gibi mûsikî de eğitimlerinin ayrılmaz parçası olmuş olan Osmanlı padişahları da sanatı -Selçuklu, Karahanlı, vd. ataları gibi- ırk, dil, din ve mezheb farkı gözetmeksizin koruyup desteklemişlerdir. Osmanlı mûsikîsinin, bir imparatorluk sanatı olarak, bütün Türk mûsikîsinin en fazla gelişmiş, zenginleşmiş ve incelmiş bölümü olmasının sebebi budur.
Osmanlı Musikisinin Eğitim Kurumları
Osmanlı mûsikîsinin, nesilden nesle aktarımın meşk yoluyla sağlandığım söylemiştik. Bu meşk, Mehterhâne, Mevlevihâne, Enderun, mûsikî esnafı loncaları ve özel meşkhâneler olmak üzere başlıca beş değişik mekanda yapılırdı ki mûsikînin toplum içinde tanınıp sevilmesini, beste ve konserlerle yaygınlaşmasını sağlayan temel eğitim ve icra kurumu niteliğindeydiler. Şimdi bu kurumları daha yakından görelim.
III.Ahmed zamanında mehter takımı,
Levni_Topkapı Sarayi |
1. Mehterhâne
Hun'lar zamanındaki adı Tuğ olan ve vurmalı sazlarla nefesli sazlardan oluşan askerî mızıka okulunun Fatih'ten sonra aldığı isim, Hun'lardan beri Türk savaş tekniğinin vazgeçilmez unsuru olan askerî müziğin amacı, çok uzaklardan duyulan ve gitgide yaklaşan gök gürültüsüne benzer yabancı bir müzmin sesiyle düşmanın moralini bozup savaşacak güç bırakmamak, düşmanı teslim almak suretiyle harbi en kısa zamanda bitirmek ve böylece �bir bakıma� insan kıyımını önlemektir.
Selçukluların T'abılhâne veya Nevbethâne dediği bu kurumda Hunlardan beri ikisi nefesli, dördü vurmalı altı temel çalgı yer almıştır: İslamiyet ten sonra adları zurna, boru (nefir veya şahnay), çevgan, zil, davul ve kös'e çevrilen yurağ, boygur, çöken, çanğ, tümrük ve küvrük. Savaşta ordunun önünde giden kös, davul, nakkare, zil, çevgan, çalpara, çengi harbî, zurna ve boru gibi yüzlerce vurmalı ve nefesli çalgının çalacağı müzik, savaş, tören ve oyun (spor) amaçları için özel olarak bestelenirdi. Hünkâr Peşrevi, At Peşrevi, Alay/ Düzen Peşrevi, Elçi Peşrevi, Saat Peşrevi ve Rakkas Peşrevi, bu mehter havalarından bazılarının adlarıdır.
Savaşlarda çalınan mehter havalarının gündelik şehir hayatındaki karşılığı, namaz vakitleri ile önemli resmî münasebetlerde vurulan nevbet 'ti. Dinî fonksiyonunun yanı sıra bir tür askerî halk konseri niteliğini de taşıyan nevbet, Osmanlılarda ilk defa Osman Bey'in huzurunda vurulmuş, Anadolu Selçuklu sultanı II. Gıyaseddin Mes'ud'un bağımsızlık fermanı ile uç beyliği alameti olarak gönderdiği berat, kaftan, tuğ ve sancağın yanında davul, nakkare, boru ve zilden oluşan takımın verdiği konseri Osman Bey ayakta dinlemiştir Nevbet'in resmî fonksiyonundan kaynaklanmış olabilecek bir sosyal uygulaması da, çok sayıda davul zurnanın çaldığı ağır ritimli pehlivan havaları eşliğinde 1361 yılından beri yapılan Kırkpınar yağlı güreşleridir.
Mehter'in büyüklüğü kat terimi ile belirtilen her bir sazın sayışına göre değişirdi: padişahların on iki katlı (her bir sazdan 12'şer adet), sadrâzamın 9, vezir ve paşaların 7 katlı mehterleri vardı. İcra düzeni ise savaşta saf, normal zamanlarda yarımay biçimi idi. Fil veya develere bindirilmiş kocaman kösler, at veya katırlara yüklenmiş büyük ziller, davullar, nakkareler, zurnalar ve borular saflar halinde tuğ (çevgan) ve sancakların (alem) önünde yürür, zenciri adı da verilen çevganîler, at kılından kurdele, zil ve çıngıraklarla süslü ritm sopalarım "Ala hey" nidalarıyla sallayarak askeri şevklendirirlerdi. Normal zamanlardaki nevbet ise, en önemlisi ikindi zamanı yapılanı olmak üzere, yarımay şeklinde dizilmiş mehteran bölüğü tarafından vurulur; davul, zurna, zil ve borucular (tabılzen, zurnazen, zilzen ve boruzen'ler) ayakta, nakkareciler yere bağdaş kurarak çalar; içoğlanı başçavuşunun vezir veya yeniçeri ağasına sunmak üzere ihtiyaç sahiplerinin dilekçelerini toplanmasıyla başlayan tören, halkanın ortasına gelen mehterbaşının elinde çevganla konseri yönetmesiyle devam eder, gülbank ve dualarla sona ererdi. Mûsikî açısından Mehterin en büyük özelliği ise, önce nefesli sazların, arkasından bütün heyetin çaldığı, yumuşak veya gümbürtülü bölümlere nöbetleşe yer verilen (buradan klâsik saz mûsikîsine geçmiş olup senfoni orkestralarında da kullanılan) karabatak tekniğidir. 16, 17 ve 18. yy.da yetişen Bestekâr ve icracıları eliyle askerî mûsikî sanatının zirvesine ulaşan mehter mûsikîsi hem savaşlar, hem Osmanlı elçi veya heyetlerine eşlik eden şatafatlı takımlar münasebetiyle tanındığı Avrupa'da önce ordu birliklerini, sonra da bestecileri etkilemekte gecikmedi. Daha 1683'te Viyana'ya yürüyen Jan Sobieski'nin ordusuna mehter etkisiyle perküsyonlar arttırılmış bir askerî bando eşlik etmişti. Batılıların çoğunlukla Yeniçeri müziği anlamına gelen terimlerle adlandırdıkları mehteri ilk uygulayan Lehler oldu (l741): Avusturya, Rusya, Prusya ve İngiltere de arkalarından geldi Mehterhâne 1828'de II. Mahmud tarafından kapatılmış, bunun yerine III. Selim'in yakın dostu Napolyon'un emekli bando subayı Giuseppe Donizetti'ye Mızıka-i Hümâyun adlı Batı kopyası saray bando okulukurdurulmuştur.
2. Mevlevihâne
Sultan Veled tarafından kurulan ve Mevlânâ'nın tasavvufî fikirleriyle şekli yapısını (semâ') sistemleştiren Mevlevîlik, Türkçe, Arapça, Farsça, hat, tezhib, semâ' meşki gibi derslerin yanı sıra ciddî mûsikî eğitimi de veren dergâhları ve bir tür konser salonu niteliğindeki semâhâneleriyle, Osmanlı mûsikîsinin gelişmesinde yüzyıllar boyu büyük bir ocak görevi yapmış, Anadolu'nun en ücra ve küçük şehirlerinden başka İmparatorluğun Balkan ve Ortadoğu eyaletlerinde de açılmış olan Mevlevîhâneler Osmanlı mûsikîsinin yayılmasında başlıca rolü oynamışlardır.
Sultan III.Ahmet'in şehzâdelerinin sünnet düğünü şenliklerinde, Okmeydani'ndaki eğlencelerden birinde müzisyenler. Surname-i vehbî adli eserden, 18. yy.. |
3. Enderun
I. Murad'ın Edirne'yi almasından hemen sonra 1363'te kurduğu, II.Murad, Fatih ve II. Bayezid'in geliştirip mükemmel bir saray üniversitesi haline getirdiği, 1833'te II. Mahmud tarafından kapatılan saray okuludur. I. Murad zamanındaki din derslerine II. Murad şiir, mûsikî, hukuk, mantık, felsefe, geometri, coğrafya ve astronomi; Fatih hat, tezhib, kaatı' ve resim; II. Bayezid de silahşörlük, okçuluk gibi askeri spor derslerini eklediler [II. Bayezid ayrıca Enderün'lulara dış (bîrün) hizmetlerine geçerek sadrâzamlığa kadar yükselebilme yolunu da açmıştır]. Bu dersleri okutacak bilginler imparatorluğun içindeki ve dışındaki ülkelerden celbedilirken, Enderun'da tahsil edebilmek İslam dünyasının dört bucağından gelen öğrenciler için büyük bir şeref ve imtiyaz teşkil ediyordu.
Enderun mûsikî mektebi, kalburüstü Osmanlı mûsikîcilerinin sadece yetiştiği değil, ders de verdikleri bir okuldu. Yeniçeri Ocağı ile birlikte kapatılan Mehterhâne gibi. İmparatorluk sarayının bu önemli mûsikî öğretim merkezi de II. Mahmud tarafından Enderun-u Hümâyunla birlikte kapatıldı.
4. Özel Meşkhâneler
Tek veya toplu olarak hususî mahiyette mûsikî meşki yapılan evler, cemiyetler veya öğrenci koroları, Osmanlı İmparatorluğunda mûsikî hocalarının evde ders verme geleneği, saray cariyelerinin evlerine derse gönderildiği hocalarla başlamıştır. Gerek erkek, gerek kız çocukların mûsikî eğitimi için Enderun'da �öbür konularda olduğu gibi� sadece saraydan değil, dışarıdan hocalar da görevlendirilirdi. Mehterhâne ile Enderun'un (daha sonra da tekkelerin) kapatılmasından sonra bu adet zaruret halini aldı. Hem eğitim, hem konser amacıyla kurulmuş olan derneklerin başında ise, 1916-1931 yılları arasında çalışan, Osmanlı mûsikîsinin ilk toplu icra plaklarını dolduran, ayrıca yurt içinde ve dışında ciddî konserler veren Dârüttalîm-i Mûsikî Cemiyeti gelir.
-----------------------------------------------------------------------------------
Kaynakça:
Cinuçen Tanrıkorur, "Osmanlı Musikisi"
Osmanlı Mûsikîsinde Çalgılar
Mûsikî aletleri bilimi demek olan Organoloji'de çalgılar,hangi Müzik söz konusu olursa olsun, bu sanatın insanla birlikte doğuşundan bu yana geçirdiği merhaleler göz önüne alınarak, vurmalı çalgılar, nefesli çalgılar ve telli çalgılar sırası içinde incelenmektedir. Biz burada. Osmanlı mûsikîsinin çeşitli türlerinde kullanılan çalgıları, kullanılma alanlarını birleştirerek, vurmalı-nefesli-telli (mızraplı-yaylı) sırasına göre toplu olarak sınıflandıracağız .
Vurmalı Sazlar
1) Tahtalar |
|
Çevgân |
(Askeri Müzik) |
Kaşık |
(Halk Oyunları) |
Çalpara veya Çengi Çubuğu |
(Köçekçe ve Tavşanca'larda) |
2) Zilliler |
|
Zil (Halile) | (Tekke Müziği) |
Mehter Zili | (Askeri Müzik) |
Hitit Sistrumu | (Askeri Müzik.) |
Zilli Maşa | (Halk oyunları) |
Parmak Zili | (Eski ve yeni Raks Müziği) |
3) Derililer |
|
Kös | Askeri Müzik |
Davul | Askeri ve Halk Müziği |
Nakkare | Askeri Müzik |
Kudüm | Tasavvuf ve Klâsik Müzik |
Dâire | Klâsik Müzik |
Def | Fasıl Müziği |
Bendir | Tasavvuf Müziği |
Nevbe | Tasavvuf Müziği |
Darbuka | Oyun havaları |
4) Fırınlanmışlar |
|
Cam Bardaklar | Oyun Müziği |
Kâseler | Oyun Müziği |
Fincanlar | Oyun Müziği |
|
Nefesli Sazlar |
1) Dilliler |
|
Zurna | Askeri ve Halk Müziği |
Mey | Halk Müziği |
Kaval | Halk Müziği |
Tulum | Halk Müziği |
Sipsi | Halk Müziği |
Çifte | Halk Müziği |
Arğul | Halk Müziği |
Düdük | Halk Müziği |
2) Dilsizler |
|
Nefir | Askeri Müzik |
Kaval | Halk Müziği |
Ney | Klâsik ve Tasavvuf Müziği |
Girift | Klâsik Müzik |
Miskal | Klâsik Müzik |
Pîşe | Klâsik Müzik |
Mû | Klâsik Müzik |
Kara kamış | Klâsik Müzik |
Komuz | Oyun Müziği |
Garmon | Mızıka ve Oyun Müziği |
Hokkabaz Borusu | Eğlence Müziği |
Mizmar | Klâsik Müzik |
|
Telli Sazlar |
1) Yaylılar |
|
Iklığ | Halk Müziği |
| Klâsik Müzik |
Keman | Klâsik Müzik |
Rebab | Tasavvuf Müziği |
Klâsik Kemençe | Klâsik Müzik |
Karadeniz Kemençesi | Halk Müziği |
Ağaç Kemane | Halk Müziği |
Yaylı Tanbur | Klâsik Müzik |
Kabak Kemane | Halk Müziği |
2)Mızraplılar |
|
Kopuz | Askeri ve Halk Müziği |
Kolca Kopuz | Halk Müziği |
Lâvta | Oyun Müziği |
Çeng ( Mugni) | Klâsik Müzik |
Tanbur | Klâsik Müzik |
Ud | Klâsik ve halk Müziği |
Kanun | Klâsik ve halk Müziği |
Santur | Klâsik Müzik |
Saz Ailesi |
|
Cura | Halk Müziği |
Cura-Bağlama | Halk Müziği |
Bağlama | Halk Müziği |
Tanbura | Halk Müziği |
Dîvan (Meydan) sazı |
Halk Müziği |
Tar Ailesi |
|
Dombra | Halk Müziği |
Dotar | Halk Müziği |
Setar | Halk Müziği |
Asya Türkleri Müziği Çalgıları |
|
Balaban (MEY) | Halk Müziği |
Gubuz | Halk Müziği |
Koray | Halk Müziği |
Sıbızgı | Halk Müziği |
Mazhar | Halk Müziği |
Gıçek | Halk Müziği |
Kılkopuz | Halk Müziği |
Rubab | Halk Müziği |
Nay | Halk Müziği |
Kemença | Halk Müziği |
|
|
|
DOWNLOAD EDİLEBİLİR MEHTER VE FASIL MP3 DOSYALARI
Mehteran
Fasıllar
Bu Gönül Ne Gülde Ne Gülşende | Bir Gün Şad Edecek O Güzel Ruhumu Sandım | Yaylı Tanbur Taksimi |
Beste: Sarı Onnik Efendi, Usül: Aksak
Bu gönül ne güldedir ne gülşendedir
A canım sendedir divane gönlüm sendedir,
Kimseye ne bende ne efkendedir
A canım sendedir divane gönlüm sendedir
Download: BU GÖNÜL 3.5 MB | Beste: Musa Süreyya Bey Usul: Sengin Semai
Bir gün o güzel şad edecek ruhumu sandım
Sakin geceler pus işi hicranını andım
Aşkın ezeli olduğuna inandım
Sakin geceler hicranını aldım
Download: BİR GÜN O GÜZEL 3.5 MB | Yaylı Tanbur: Fahrettin Çimenli
Download: YAYLI TANBUR 1.0 MB |
Derdin Ne İse Saklama | Dil Seni Sevmeyeni Sevmede Lezzet Mi Olur? | Kürdili Hicazkar Saz Semai |
Beste: Nasib�in Mehmet Yürü,
Güfte: Baki Nedim, Usül: Sengin Semai
Derdin ne ise saklama, mahrem olayım ben
Cürmüm ne ise söyle de mahkum kalayım ben
Aç kalbini dök derdini tahif-i elem et,
Güldürmeyeceksen de beni gül güzelim sen,
Bir kerre görüp güldüğünü, şad olayım ben
Download: DERDİN NE 3.3 MB | Beste: Civan Ağa,
Güfte: Mehmet Sadi Bey,
Usul: Sengin Semai
Dil seni sevmeyeni sevmede lezzet olur mu
Olsa da böyle muhabbet de hakikat mi olur
Yek cihet olmaz ise dilde muhabbet mi olur
Aldanıp sevmeyeni can vererek sevmemeli
Aklını başına al herkes için olma deli
Download: DİL SENİ SEVMEYEN 2.4 MB | Beste: Kemani Tatyos Efendi
Download: KURDİLHİCAZKAR SSEMAİSİ 3.0 MB |
Şen Gözlerine Neşe Veren Bir Çiçek Olsam | Cana Rakibi Handan Edersin | Mızraplı Tanbur Taksimi |
Beste: Mısırlı İbrahim Efendi,
Güfte: Ahmet Refik Altınay
Usül: Yürük Semai
Şen gözlerine neşe veren bir çiçek olsam
Busenle sararsam, o güzel sinede solsam,
Her koklayışım ruhumu ateşlere yaksa
Busenle sararsam, o güzel sinede solsam
Download: SEN GÖZLERİN 3.0 MB | Beste: Giriftzen Asım Bey
Usul:Curcuna
Cana rakibi handan edersin
Ben bi-nevayı giryan edersin
Bi-ganelerle ünsiyet etme
Bana cihanı zindan edersin
Download: CANA RAKİBİ 2.4 MB | Mızraplı Tanbur: Ege Köprek
Download: TANBUR TAKSİMİ 3.5MB |
Seninle Ey Gül-i Ahsen | Yüzüm Şen Hatıram Şen | Kürdilihicazkar Peşrev |
Beste: Bimen Şen Usül: Düyek
Seninle ey gül-i ahsen
Barışamam buse vermezsen
Kırılsan küssen incinsen
Barışamam buse vermezsen
İnadım tuttu zannetme
Lüzum yok fikrimi çelme
Gücendim çünkü şiddetle
Barışamam buse vermezsen
Download: SENİNLE EY GULİ AHSEN 2.7 MB | Beste: Bimen Şen, Usül: Curcuna
Yüzüm şen hatıram şen
Meclisim şen mevkiim gülşen
Dilim şen hem revim şen
Hem serim şen hem de mim ruşen
Nasıl şen olmasın gönlüm
Bu bezm-i iyşu iştretde
İçen şen söyleyen şen
Dinleyen şen, yar ü ağyar şen
Download: YÜZÜM SEN 1.4 MB | Beste: Kemençeci Vasilaki
Download: KURDİLHİCAZKAR FASIL 3.5MB
|
Solsan Da Sararsan Yine Gül-Penbe Dehensin | Kederden Mi Neden Bilmem | Nihavend Peşrev |
Beste: Mısırlı İbrahim Efendi
Güfte: Ahmet Refik Altınay
Usul: Türk Aksağı
Solsan da sararsan yine gül-penbe dehensin
Rabbin bana bir nimeti varsa o da sensin
Sinem ebediyen o güzel tenle bezensin
Rabbin bana bir nimeti varsa o da sensin
Download: SOLSANDA SARARSANDA 2.9 MB | Beste: Nasibin Mehemet Yürü
Güfte: Ahmet Refik Altınay Usul: Türk Aksağı
Kederden mi neden bilmem sararmış reng-i ruhsarım
Seninçün bak nasıl ağlar yanar bu aşk-ı zarın
Ağarsa saçların kafi bana çeşm-i füsunkarın
Seninçün bak nasıl ağlar yanar bu ask-ı zarın
Download: KEDERDENMİ NEDEN 2.4 MB | Beste: Osman Bey
Download: NİHAVEND PESREV 1.4 MB |
Sazlar Çalınır Çamlıca�nın Bahçelerinde | Biz Heybelide Her Gece Mehtaba Çıkardık | Hicaz Peşrev |
Beste: Yesari Asım Arsoy Usul: Aksak
Sazlar çalınır Çamlıca�nın bahçelerinde
Bülbül sesi var nağmelerinde
Bin taze emel var şu kızın handelerinde
Bülbül sesi var şarkıların nağmelerinde
Download: SAZLAR CALINIR 2.9 MB | Beste ve Güfte: Yesari Asım Arsoy
Usul: Ağır Aksak
Biz Heybeli�de her gece mehtaba çıkardık
Sandallarımız neş�e dolar zevke dalardık
Saz seslerimiz sahile aksettiği demler
Etrafı şarkı gazellerle yakardık, zevke dalardık.
Download: BİZ HEYBELİDE 2.1 MB | Beste: Neyzen Salim Bey
Download: HİCAZ FASIL 1.7 MB |
Bu Gül-Zarın Yine Bir Nev-Baharı | Aşkın Karanlık Yollunda Kaç Yıldır Yanlız Kaldım | Kanun Taksimi |
Beste: Santuri Ethem Efendi
Usul:Curcuna
Bir gül-zarın yine bir nev baharı
Rehin-i intizar etdi hezarı
Dem-i taşrif-i yar-i gül�i zarı
Bugün de neş�e-zar etdi hezarı
Tedarik üzre gördüm gül-sitanı
Tekarrüb eylemiş vakt-i zamanı
Haberdar eyledim ben de nihanı
Bu müjdem pür-mesar etdi hezarı
Download: BU GÜLZARIN 2.6 MB | Beste: Kemani Mustafa Sunar
Usul: Aksak
Aşkın karanlık yolunda kaç yıldır yanlız kaldım
Bir ışık yok bir yolcu yok her taraftan bunaldım
Gurbet yolu pek uzunmuş varamadım yoruldum
Ömrün sabahsız şebinde yıldızlardan sorardım
Issız karanlık gönlümde sevdalımı arardım
Sordum onu gecelerin parlak yıldızlarında
Sonbaharın çiçeğinden akşamın rüzgarından
Bir gören yok bir biylen yok çöllerin kızlarında
Ben yaremi kendim bağlar kendim sarar ağlarım
Issız karanlık gönlümde sevdalımı arardım
Download: AŞKIN KARANLIK YOLUNDA 5.0MB | Kanun: Taner Sayacıoğlu
Download: KANUN TAKSİMİ 1.4 MB |
Taksim | Senin Aşkın İle İhya Olurum | Sultan-ı Yegah Peşrev |
Download: TAKSİM 1.5MB | Beste: İsmail Hakkı Bey
Güfte: Nuriye Hanım
Usul: Aksak
Senin aşkın ile ihya olurum
Bakarım hüsnüne hayran olurum
Vuslat-ı yar ile dilşad olurum
Bakarım hüsnüne hayran olurum
Download: SENİN AŞKIN 1.7 MB | Beste: Kanuni Hacı Arif Bey
Download: SULTANI YEGAH PESREV 1.6 MB |
Cevrin Yetişir Sanma Sakın | Reng-i Ruhsarına Gülgun Dediler | Uşşak Saz Semai |
Beste: Şerif İçli Güfte: Behçet Kemal Çağlar
Usul: Türk Aksağı
Cevrin yetişir sanma sakın ol ki sitemkar
Bir ben kalayım katlanacak şevk alacak yar
Artır ki heman cevrini sen pes desin ağyar
Bir ben kalayım katlanacak şevk alacak yar
Download: ÇEVRİN YETİŞİR SANMA 2.5 MB | Beste: Şevki Bey
Güfte: Üryanizade Said Efendi
Usul: Ağır Aksak
Reng-i ruhsarına gülgun dediler
Şive-i hüznüne efzun dediler
Hal-i şurideme meftun dediler
Sana leyla, bana Mecnun dediler.
Download: RENGİ RUHSARİN 2.7 MB | Beste: Neyzen Aziz Dede
Download: USSAK SAZ SEMAI 3.7 MB |
Edemem Kimseye Halim Hikayet | Eski Hali Hiç Görmem | Saba Peşrev |
Beste: Hacı Arif Bey
Güfte: Mehmet Sadi Bey
Usul : Aksak
Edemem kimseye halimi hikayet
Gönül senden kime etsem şikayet
Neler çektim elinden bi-nihayet
Gönül senden kime etsem şikayet
Yine sensin bana hem-der ü dem-saz
Hemişe münis-ü hem mahrem-i raz
Acımazsın bana hem kendine az
Gönül senden kime etsem şikayet
Download: EDEMEM KİMSEYE HALİM 2.1 MB | Beste: Hacı Arif Bey
Eski hali hiç göremem
Bana n�oldu hiç bilemem
Bu firkata sabredemem
Bana n�oldu ben bilemem
Hayli çektim bunca emek
Layık mıdır cevreylemek
Rahmeyle bari şimdicek
Bana n�oldu ben bilemem
Download: ESKİ HALİ 4.7 MB | Baste: Tanburi Büyük Osman Bey
Download: SABA PESREV 1.6 MB |
Hala Acıyor Gözlerinin Yaktığı Yerler | Canım Gibi Sevdikçe Seni Gönlüm Ey Affet | Ney Taksimi |
Beste: Beste Şerif İçli
Güfte. Mustafa Nafiz Irmak
Usul: Türk Aksağı
Hala acıyor gözlerinin yaktığı yerler
İncitme garibim beni bir sözle sevindir
Aşkın bana rüyasını gösterdi o gözler
Ağlatma yazık gözlerinin hüznünü dindir
Download: HALA ACIYOR 2.5 MB | Beste: Şevki Bey
Güfte: Mehemet Sadi Bey,
Usul: Aksak
Canım gibi sevdikçe seni gönlüm ey affet
Göstermedin asla bana bir ruy-i muhabbet
Bunca emeğim mavh ü heba oldu nihayet
Sen sağ olasın sevdiceğim ben de selamet
Download: CANIM GİBİ SEVDİKÇE 2.7 MB | Ney:Neyzen Salih Bilgin
Download: NEY TAKSİMİ 1.5 MB |
Keman Taksimi | Düş Ben Gibi Bir Aşka Sadakat Ne İmiş Gör | Saba Saz Semai |
Keman: Demir Karabaş
Download: KEMAN FASİL 1.6 MB
| Beste: Şerif İçli Güfte:Hüseyin Rıfat Işıl
Usul:Sengin Semai
Düş ben gibi bir aşka sadakat ne imiş gör
Vuslat demi beklerken o firkat ne imiş gör
Yok güzelim düşme sakın öyle belaya
Gir kalbime orda felaket ne imiş gör
Download: DÜŞ BEN GİBİ 2.9 MB | Beste: Neyzen Aziz Dede
Download: SABA SAZ SEMAİSİ 3.3 MB |
Ud Taksimi | Şed Araban Peşrev | Sultan-i Yegah Peşrev |
Ud: Osman Nuri Özpekel
Download: UD TAKSİMİ 1.5 MB |
Beste: Tanburi Cemil Bey
Download: SED ARABAN PESREV 1.6 MB |
Beste: Kanuni Hacı Arif Bey
Download: SULTANI YEGAH PESREV 3.5MB |
Kemençe Taksimi | Uşşak Peşrev | Şed Araban Saz Semai |
Kemençe: Hasan Esen Download: KEMENCE TAKSİMİ 1.3 MB |
Beste: Kemani Tatyos Efendi
Download: USSAK FASIL 1.5 MB
|
Beste: Tanburi Cemil Bey
Download: SED ARABAN SAZ SEMAİSİ 1.3 MB |
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder