Atatürk'ün en büyük hatası , Serdar Turgut'a göre Atatürk'ün en büyük hatası..

Atatürk'ün en büyük hatası

Serdar Turgut'a göre Atatürk'ün en büyük hatası..

Habertürk yazarı Serdar Turgut bugünkü köşesinde, 'Atatürk'ün yaptığı en büyük hata'yı kaleme aldı. İşte Turgut'a göre sadece CHP'nin düzeltebileceği o hata..
Turgut, Tekke, Zaviyeler ve Türbelerin Kapatılması Kanununun CHP tarafından iptal edilmesini istedi.

BU FIRSATI BANA KILIÇDAROĞLU VERDİ

"Atatürk'ün yasasını CHP iptal ettirmeli" başlıklı yazısının olası etkilerinin kendisi de farkında olan Serdar Turgut, "birçoğunuza ters gelmesi ihtimali büyük olan bir önermede bulunacağım." dedi ve şöyle devam etti:
"... bu fırsatı bana CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu verdi. Kılıçdaroğlu, Denizli'de bir konuşmasında, "Tarikatlara laf etmeyin. İnanca laf edilmez" dedi.
Bu lafın içerdiği tarihi önemi çok az gazeteci fark etti. Bu kişilerden biri olan Taha Akyol, dün Milliyet'teki yazısında "tarikattı iç düşmanla eşitleyen geleneğin partisi olan CHP'de bu yeni tavrın ifade edilmesinin önemine dikkat çekti.
Ben de bu açılımın çok önemli olduğunu düşünüyorum ve hatta bir adım ileriye götürmek istiyorum meseleyi."

1925'DEKİ O KANUN ATATÜRK'ÜN HATASI

Serdar Turgut, yazısının devamında teklifini şöyle açıkladı:
"Bence 1925 tarihli Tekke, Zaviyeler ve Türbelerin Kapatılmasına İlişkin Kanun bir an önce iptal edilmeli, bunların tekrar serbestçe açılmasına izin verilmelidir.
Üstelik ben, bu önerinin CHP tarafından üstlenilip getirilmesinin doğru ve çok şık olacağını da düşünüyorum.
O kanunun çıkarılması, Atatürk'ün yaptığı en büyük hatalardan biridir."

Yorum Gönder

0 Yorumlar