Bazı kimseler babam Zeyd b. Sabit’in yanına gelerek

Zeyd b. Sabit’in Bu Husustaki Sözü
      

- Bazı kimseler babam Zeyd b. Sabit’in yanına gelerek

“Bize Peygamber’in ahlâkından bahseder misin”“ dediler. Babam

“Ben Rasûlullahın komşusu idim. Peygamber’e vahiy indiği zaman bana haber gönderir, ben de gider, vahyi yazardım. Biz dünyadan bahsederken, Peygamber bizimle birlikte dünyadan, ahiretten bahsederken de yine bizimle birlikte ahiretten bahsederdi. Yemekten bahsederken, o da bizimle beraber yemekten bahsediyordu. İşte bunlar Rasûlullahın ahlâkından bir kısımdır” dedi.[1]



--------------------------------------------------------------------------------

[1] Ebu Nuaym, Delail, s. 57 (Harice b. Zeyd’den); Tirmizi, s. 25; İbn Sa’d, I/90.

Muhammed Yusuf Kandehlevi, Hayatu’s-Sahabe, Akçağ Yayınları: 3/92.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder