Bu günki dersimiz "El hamdü lillahi Rabbil alemiin"

Bu günüm çok güzel geçti. Genç talebelerim var. Onlara "El hamdü lillahi Rabbil Alemiiin" demeyi öğrettim. Çocuklar zorlandılar neden diyceksiniz. Ağız alışkanlığı "El hamdürilllahi Rabbil Alemin" diyor ve birçok kişide böyle biliyor ama doğrusu ilk yazdığımki gibi olacak...
Onlara Kur'an-ı kerim hakkında bilgiler verdim Örneğin;
Kur'an'ı kerim kaç ayettir. Genelde bilinen 6666 ayettir onlara öğrettiğim bu. Ama Kufe ekolüne göre ki Türkiye Kufe ekolünü takip eder 6236 ayet. Çocukların aklında kalan 6666 yani dört tane altı diyorum daha kalıcı oluyor.
Kur'an kaç suredir? : 114 suredir.
İlk inen sure hangisidir?: Fatiha suresidir.
İlk inen ayet hangisidir? : Alak suresinin ilk 5 ayeti "İkra" diye başlayan ayetler..
Peki Allah'ın varlığını nasıl ispat edersiniz örneğin küçük kardeşiniz size sordu "Allah'ı niye görmüyoruz nerde?" Görmediğimiz şeyleri inkar etnek doğru değil çocuklar örneğin sevgi, akıl, acı görünmezler ama varlığını hissederiz gibi örnekler verdim..İmam-ı Azam'ın Allah'ı inkar eden adama verdiği örneğide hatırlattım sütün içinde tereyağı, peynir var görebiliyor muyuz hayır ama var olduğunu biliyoruz.. Allah da vardır. Görmüyoruz diye inkar etmek doğru değildir..
Sonra bu öğrendiklerini hepsine anlattırdım belletene kadar tekrarlattım. Dilerim ilerde bu çocuklarım ve yazımı okuyanlardan hayırlar sevaplar çoğalır benim adıma küçük ama islam adına büyük adımlar ve işler yapan bireyler olurlar bende sevabımı alırım inşaallah.. 
     

Yorum Gönder

0 Yorumlar