Kevser Suresinin Nüzul Sebebi" İle İlgili Hadis


Kevser Suresinin Nüzul Sebebi" İle İlgili Hadis


285. Bu hadisi Nesâî, Sünen'inde s:33'de Bismillahir-'i Okumak" babında rivayet etmektedir:
Enes ibnu Malik Radıyallahü Anh'ın şöyle söylediği rivayet edil­miştir:
"(Resulullah Aleyhisselâm'ı kasdederek) Bir gün O aramızdayken, kendisini hafif bir uyuklama aldı. Sonra gülerek başını kaldırdı. Kendisine: 
-"Seni güldüren ne oldu, ey Allah'ın Resulü? "
diye sorduk. Cevabında: 
-"Bana az önce bir sure indi "
diye buyurarak, 
-"Bismillahirrahmanirrahîm: Innâ A'teyna ka'1-kevser.. Ey Pey­gamber, Biz sana kevser'i verdik. Artık Rabbin için namaz kıl, ve kurban kes. Seni nesli kesilmişlikle itham edenin asıl kendisi nesli kesilmişlerdendir" sûresini okudu ve sözüne şöyle devam etti:
-"Siz Kevser'in ne olduğunu bilir misiniz?". 
-Biz: Allah ve Resulü daha iyi bilir, dedik. Resulullah Aleyhisselâm: 
-"O, cennette, Rabbimin bana va'dettiği bir nehirdir. Etrafına dizilen kapların sayısı yıldızların sayısından fazladır. O nehrin başında Ümmetim bana gelir. İçlerinden bir kul alınıp çıkarılır. Ben: Ey Rabbim, o benim Ümmetimdendir, derim. Hakk Teala: Onların senden sonra neler çıkardıklarını sen bilmezsin, der, diye buyurdu.[1]

KAYNAK
[1] Nesâî: iflitah: 21

Allah'ım namazı dosdoğru kılanlardan eyle...Kevser suresini hakiki mana da anlamayı ve amel etmeyi nasib eyle....Eyvah demeden Allah demeyi nasib eyle...Peygamber Efendimiz (sallallahü aleyhi sellem ) in arkasından uydurma ve yanlışlara dalıpta kevser şarabından mahrum bırakma...Bizi helak etme ya Rab...
Bilmediğimiz şeyler hakkında yanlış hükümler veripte atıp savuranlardan değil!
Söz gümüşse süküt altındır..Hikmetli konuşmayı ve yazmayı nasib eyle...

                                                                                                                          -Emine-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder